در حال بارگذاری ...
با اعلام آرای هیات انتخاب:

آثار راه یافته به جشنواره تئاتر ملی سردار عشق اعلام شد

نخستین جشنواره ملی تئاتر «سردار عشق» ویژه گرامیداشت یاد سپهبد شهید قاسم سلیمانی در دو بخش رقابتی و غیررقابتی در شیراز برگزار خواهد شد و با اعلام اسامی آثار پذیرفته‌شده در مرحله بازبینی در بخش های نمایش صحنه ای، خیابانی، رادیو تئانر و نمایشنامه خوانی کار خود را از ۸ بهمن آغاز کرد.

به گزارش تئاتر فارس، نخستین جشنواره ملی تئاتر «سردار عشق» ویژه گرامیداشت یاد سپهبد شهید قاسم سلیمانی در دو بخش رقابتی و غیررقابتی در شیراز برگزار خواهد شد و با اعلام اسامی آثار پذیرفته‌شده در مرحله بازبینی در بخش های نمایش صحنه ای، خیابانی، رادیو تئانر و نمایشنامه خوانی کار خود را از ۸ بهمن آغاز کرد.

جشنواره ملی تئاتر «سردار عشق» در ۴ گرایش و ۲ بخش رقابتی و غیر رقابتی برگزار می شود. بخش رقابتی شامل تئاتر خیابانی، صحنه‌ای و نمایش‌خوانی و بخش غیر رقابتی رادیو تئاتر است.

 در بخش رقابتی تئاتر صحنه ای استاد نادر شهسواری فرد از پیشکسوتان تئاتر و سینما در کنار نوید جعفری کارگردان، بازیگر و مدرس تئاتر و میترا توکل پور صالح نویسنده و مدرس تئاتر انتخاب آثار را بر عهده داشتند که پس از بازبینی ۳۵ اثر رسیده به دبیرخانه ۱۰ نمایش به ترتیب اولویت از شهرهای شهر ری ، شیراز، اراک ، ملایر ، کرمانشاه، بندرعباس ، استهبان و زاهدان به بخش صحنه ای راه یافتند.

این نمایش ها علاوه بر اجرای داوری در آباده در شیراز، مرودشت و اقلید به روی صحنه خواهد رفت.

در بخش تئاتر خیابانی نیز اصغر گروسی نویسنده و کارگردان ، سید علی رضا موسوی مدیر کانون تئاتر خیابانی و از بازیگران تئاتر به همراه یوسف شکوهی نویسنده، بازیگر و کارگردان اهل فسا ارزیابی و انتخاب آثار را برعهده داشتند که پس از بازبینی بیش از ۷۰ اثر نهایتا ۹ اثر به این جشنواره راه یافتند که در شهرستان نی ریز داوری خواهند شد.

گفتنی است این ۹ اثر علاوه بر نی ریز در شیراز و استهبان اجرا می شوند.

در بخش نمایشنامه خوانی ملیحه حاتمیان کارگردان و نویسنده از هنرمندان شهرستان داراب، اسماعیل سعیدیان نویسنده و کارگردان از شهرستان ممسنی و حمید رضا مومنی از کارشناسان تئاتر و سینما انتخاب آثار را بر عهده داشتند که ۱۰ اثر برگزیده در شهرستان داراب اجرا می شود.

انتخاب آثار در بخش ویژه رادیو نمایش توسط آرش جمالدینی ، مهدی مقدر و اسماعیل مرزبان انجام شد که آثار برگزیده در این بخش غیر رقابتی روز دوشنبه در شیراز اجرا می شود.

 

 




مطالب مرتبط

نظرات کاربران