در حال بارگذاری ...
با اعلام دبیرخانه چهلمین جشنواره تئاتر فجر:

هنرمندان تئاتر فارس در ۹ گرایش مختلف جشنواره حضور دارند

آثار چهلمین جشنواره تئاتر فجر در ۱۰ سالن تهران روی صحنه می‌روند و در این میان سهم استان فارس، ۹ گرایش در رشته های مختلف هنرهای نمایشی می باشد.

به گزارش تئاتر فارس، در بخش مسابقه صحنه «هملُر بیژنی» به نویسندگی یوسف شکوهی و کارگردانی آژمان بیژنی نسب به عنوان برگزیده جشنواره تئاتر استانی به رقابت خواهد پرداخت .

در بخش نمایشنامه نویسی، نمایشنامه «شطحیات اشباح» از سعید رضا خوش شانس و همچنین، نمایشنامه «مدیترانه ای» به نویسندگی پیام لاریان به عنوان کاندیداهای این بخش انتخاب شده اند.

همچنین، «بک تو بلک» به نویسندگی و کارگردانی سجاد افشاریان و نمایشنامه پروانه الجزایری (مشروط) به نویسندگی پیام لاریان و کارگردانی سعید شیخی از طرف استان قزوین در جشنواره اجرا دارند.

در بخش غیر رقابتی نمایش «استرالیا» نویسنده پیام لاریان و کارگردان محمد هاشم زاده و بخش رادیوتئاتر نمایش «سووشون» نویسنده وکارگردان آرش جمال الدینی می باشد.

«تصویر مصور مظفری» به نویسندگی اصغر گروسی از نویسندگان استان فارس با کارگردانی وحید نفر و همچنین «دگردیسی شاعرانه یک گیشا» با نویسندگی، کارگردان عیسی صادقی‌بهمنی و تهیه کنندگی هانیه حسن پور از هنرمندان تئاتر فارس به جشنواره راه پیدا کرده اند.

 

نمایش‌های بخش‌های مختلف چهلمین جشنواره تئاتر فجر در ۱۰ سالن به اجرا درخواهند آمد

 

جشنواره یاد شده،‌ ۹ تماشاخانه به اجرای نمایش‌ها در بخش‌های رقابتی، غیررقابتی و مهمان اختصاص خواهد یافت و در تماشاخانه استاد انتظامی هم نمایش‌های بخش رادیو تئاتر به اجرا در می‌آیند.

 

تالار وحدت، مجموعه تئاتر شهر (سالن اصلی، چارسو، سایه، قشقایی)، تماشاخانه ایرانشهر(سالن استاد سمندریان و سالن استاد ناظرزاده کرمانی)، سالن اصلی تئاتر مولوی و تالار حافظ از مراکزی هستند که به اجرای نمایش‌های جشنواره اختصاص پیدا کردند.

 

خاطر نشان می شود، چهلمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر از ۱۴ تا ۲۶ بهمن به دبیری حسین مسافرآستانه برگزار می‌شود و اخبار آن در سایت fitf.ir در دسترس است




مطالب مرتبط

نظرات کاربران