در حال بارگذاری ...
کارگردان «هملر بیژنی» از استان فارس در گفت و گو با ایران تئاتر:

رسیدن به تعریف و خوانشی جدید و معاصر ازدرام‌های بومی هدف ما است

ایران تئاتر: آژمان بیژنی نسب متولد ۱۳۷۱ طراح، کارگردان و بازیگر تئاتر است. وی فعالیت خود را از ۱۰ سالگی بصورت مستمر تابحال ادامه داده است

آژمان بیژنی نسب کارگردانی آثاری همانند ننه مده آ برگزیده تئاتر فارس شرکت درجشنواره بین المللی تئاتر فجر، دا برگزیده جشنواره بین المللی تئاتردانشگاهی و شرکت درجشنواره بین المللی تئاتر فجر، نمایش عروسکهایمان را بخوریم شرکت در جشنواره بین المللی تئاتر عروسکی تهران مبارک را در کارنامه داشته است. 

نمایش «هملر بیژنی» به عنوان یکی از دو اثر برگزیده جشنواره تئاتر استانی فارس به بخش مسابقه چهلمین دوره جشنواره فجر راه یافته است و امشب ساعت 17 و 20 در سالن اصلی مجموعه تئاترشهر به روی صحنه می‌رود به همین بهانه خبرنگار ایران تئاتر از فارس گفت و گویی را با این کارگردان انجام داده است که می‌خوانید: 

 

نمایش هملر بیژنی در داستان و محتوا چه مسیری را طی می‌کند؟

هملر توسط روح پدرش میفهمد که او طی توطئه ای کشته شده است. عمو و مادرش در این قضیه نقش داشته‌اند هملت آشفته شده و در پی اثبات این قضیه است تا این که بوسیله گروهی انگلیسی تئاتری را ترتیب میدهد ودر آن نحوه کشته شدن پدرش را به همگان نشان میدهد ببراس عموی هملر در تکاپویی مستمر برای قتل هملت نقشه می‌کشد.  این نمایش در فضا و فرهنگی ایلیاتی به تصویر کشیده می‌شود.

 انتخاب به عنوان برگزیده تئاتر استان و معرفی به دبیرخانه جشنواره چه اعتباری برای شما به ارمغان آورد و آیا مسئولیت شما را قبال ارتقا تئاتر استانتان سنگین کرد یا خیر؟

قطعا مسئولیت ما خیلی سنگین است. چراکه ما چندین بار به جشنواره تئاتر فجر راه پیدا کردیم و تلاش گروه ما بر این است که بتوانیم درمرکز به عنوان یک گروه که در یک فرمت مشخص به تعریف و خوانشی جدید و معاصر از درام های بومی دست پیدا کرده معرفی شویم.

 به طور کلی اهمیت راه یابی به جشنواره بین المللی فجر برای هنرمندان شهرستانی را چطور ارزیابی می‌کنید؟

جشنواره تئاتر فجر سال‌هاست که تنها راه برای معرفی گروه های شهرستانی به بقیه ی استان‌های ایران ومرکزبوده است و هنوز سهم زیادی را دراین زمینه داراست، اما جدیدا هنرمندان قابلی شروع به فعالیت در شهرستان‌ها فارغ از هیاهو ی جشنواره ها کرده اند و ما نیز سعی می‌کنیم در این راستا قدم‌هایی رابرداریم.

هنگام حضور در جشنواره تئاتر فجر  چه مطالباتی دارید؟ 

انتظار اینکه دبیرخانه جشنواره تئاتر فجر شرایط اجرای عموم را برای گروه های شرکت کننده در تهران و دیگر شهرهای ایران مهیا سازد.

 

 

معرفی کوتاه «هملر بیژنی»:

داستانی آدابته از هملت با گذشته یکصدساله ایران را به نویسندگی یوسف شکوهی و کارگردانی آژمان بیژنی‌نسب از فسا روایت اصلی «هملر بیژنی» است.

دست‌اندرکاران نمایش هملر بیژنی : بازیگران: آژمان بیژنی‌نسب (هملر)، ساسان رستگاری (مادر هملر)، مهرشاد اسماعیلی (روح پدر هملر)، یوسف شکوهی (ببراس)، علیرضا مهدوی‌فر (سیروس)، میلاد امراللهی (لهراسب)، ساناز حقگو (فریبا)، علیرضا کشاورزیان (اسب)، یاسین منصوری (اسب)، محمدحسین رجبیان (گورکن)، سوگل آتشین (مردم و گورکن)، سارا پیمانی (مردم)، یگانه عبداللهی (مردم)، نسترن پورمردادی (مردم)، امیرعباس زارع‌پور (مردم)

گروه نمایش در نمایش: منوچهر محسنی (ریچارد سوم و عموی هملت)، رضا طاهری (میرهولد)، جلال‌الدین نصری نوبندگانی (پدر میرهولد و پدر هملت)، سپیده صادقیان (مادر میرهولد و کلفت)، رویا زنگنه (هیئت بازبین و کلفت)، رضا کوهی (تعزیه‌خوان) سعید رجبیان (تعزیه‌خوان) و محمود سیمکانی (افسر انگلیسی)

 دستیار کارگردان و اجرای نور: علی پیمانی، اجرای موسیقی: نسیم شکر، طراحی صحنه، لباس و نور: آژمان بیژنی‌نسب، طراحی پوستر و بروشور: نازنین دوربین و آژمان بیژنی‌نسب، طراحی و اجرای گریم: فرزانه رادفر و فرناز فتحی، مجری گریم: زیبا جلودار، طراحی لباس دوخت و دوز: نجمه زارعی، امور رایانه‌ای و انتخاب موسیقی: علیرضا مهدوی‌فر و تدارکات: نعمت امانی.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران