در حال بارگذاری ...
با ترجمه مترجم شیرازی :

«بلافیگورا » خرداد و تیر 1400 به روی صحنه رفت

« بلافیگورا » که آخرین اثر نمایشی یاسمینا رضا، نویسنده‌ی شهیر فرانسوی است، با ترجمه‌ی پویا وکیل‌زاده مترجم و نویسنده شیرازی و به کارگردانی شاهین چگینی ، از ۲۳ خرداد در تماشاخانه‌ی استاد مشایخی تهران به روی صحنه خواهد رفت.

به گزارش تئاتر فارس، شاهین چگینی، طراح و کارگردان این نمایش و مدیر تماشاخانه‌ی استاد مشایخی، در مورد روند آماده شدن گروه برای اجرای این اثر گفت: مرکز آفرینش‌های هنری تئاتر « مان » در راستای تولید آثار نمایشی، از سال گذشته چهار متن از نوشته های یاسمینا رضا را در دستور کار خود قرار داده است و با گروهی چهل نفره متشکل از دانشجویان رشته تئاتر، نمایش‌های « بلافیگورا »، « خدای کشتار »، « نمایش اسپانیایی » و « زندگی ضربدر سه » را آماده اجرا نموده است. از این میان، نمایش‌های « بلافیگورا » و « خدای کشتار » در خرداد و تیر سال جاری به روی صحنه خواهد رفت. امید است که در شرایط فعلی این نمایش‌ها با استقبال تماشاگران نیز همراه باشد.

همچنین پویا وکیل‌زاده، مترجم این اثر درباره‌ی این نمایش‌نامه‌ اظهار داشت: بلافیگورا مانند بقیه‌ی آثار یاسمینا رضا، درون‌مایه‌ای اجتماعی دارد که با طنزی هوشمندانه آمیخته شده است و همین نکته این اثر را جذاب می‌کند. اتفاقات این نمایش‌نامه در بخشهای مختلف یک رستوران رقم میخورد؛ جایی که بوریس و آندرِا برای گذراندن یه شب عاشقانه به آن‌جا آمدهاند، اما با دعوای آن دو و همچنین حضور غیرمنتظرهی دوست پاتریسیا (همسر بوریس)، همه پیشبینیها غلط از کار در میآید و نهایتا در پایین نمایش، مخاطب در قضاوت‌های اولیه‌ی خود دچار تردید می‌شود.

بقیه‌ی عوامل این نمایش عبارتند از:

بازیگران (بر اساس حروف الفبا): سارا اولیایی، زینب بیگدلی، ایلیا پارسیان، کیارش رادمهر، روزبه سلطانی، شیما عسگری، پریا گل محمدی، شیوا مهرجو

 دستیار کارگردان : آرین خزائی

گریم : شمیم زرافشانی ، محمدجواد رضوانی ، مهرسا رضوی

مدیر صحنه : مهدی حامل کمپانی شرق

طراح پوستر و بروشور : نگین خاوری ، سارا اولیایی

عکاس : روزبه سلطانی

طراح لوگو : شیوا مهرجو

تیزر: احسان امانی

کتاب «خدای کشتار و بلافیگورا »، که دو اثر شاخص از یاسمینا رضا می‌باشد، با ترجمه‌ی پویا وکیل‌زاده در سال 1398 توسط نشر شب‌خیز منتشر شده است.

گفتنی‌ست تماشاخانه‌ی استاد مشایخی در تهران و در ضلع شمال غربی چهارراه ولیعصر ، پلاک ۱۴۷۸ واقع شده است و پس از نمایش « بلافیگورا »، میزبان هنردوستان برای نمایش « خدای کشتار » از همین گروه خواهد بود.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران