در حال بارگذاری ...
با حضور مدیریت جدید

آموزش رکن اصلی فعالیت‌های کانون تئاتر خیابانی فارس

کانون تئاتر خیابانی فارس ، به عنوان یکی از چند کانون انجمن هنرهای نمایشی فارس ، توانسته است در دوران کرونا نیز با توجه به فعالیت های آموزشی گام های موثری در این خصوص بردارد.

به گزارش تئاتر فارس، با همه گیری ویروس کرونا و تعطیلی فعالیت های هنری خصوصا اجراهای صحنه ای تئاتر ، هنرمندان تئاتر خیابانی فارس تلاش کردند از طریق برنامه های متنوع در فضای باز و همچنین برگزاری کارگاه آموزشی در این زمینه فعالیت خود را ادامه دهند.

سید علیرضا موسوی هنرمند تئاتر به عنوان مدیر کانون تئاتر خیابانی علاوه بر پیگیری فعالیت هنرمندان خیابانی آموزش را در دستور کار این کانون قرار داده است و تا کنون شاهد برگزاری سه کارگاه آموزشی در این زمینه بوده ایم.

کارگاه نخست با هدایت سلمان فرخنده ( 16 و 17 اسفند 99 ) و دومین کارگاه با موضوع سوژه یابی برای نمایش های بیرونی با هدایت اصغر گروسی در انتهایی ترین روزهای اسفند 99 شکل گرفت . 

سومین کارگاه که در 10 و 11 اسفند خرداد 1400 با موضوع بداهه در بازیگری به مدت ده ساعت با هدایت اصغر زیبایی نژاد به کار خود پایان داد ، که با استقبال خوب و چشم گیر هنرمندان همراه بود . 

در این کارگاه تمریناتی برای تقویت تمرکز – هماهنگ شدن با گروه – شناخت ریتم - هماهنگی جسم ، ذهن ، روح – آشنایی با تمرینات تخیل – اعتماد و رها سازی – اعتماد به غریزه –نحوه اعتماد به نفر مقابل – پرورش واژگان – خوب شنیدن – در لحظه بودن – درک مکان و ...... تدریس شد . 

لازم به ذکر است این سه دوره برای شرکت کنندگان و فعالان این عرصه رایگان صورت گرفت.

احمد رضا زنجیر ساز نویسنده و کارگردان تئاتر که یکی از حاضران در این ورک شاپ ها بود گفت :

چند ماهی است با آمدن سید علی رضا موسوی ( ازهنرمندان قدیمی و درد آشنا ی تاتر خیابانی استان فارس ) به ریاست کانون تاتر خیابانی ،در بد ترین شرایط و درگیری جامعه با ویروس کشنده کرونا و تعطیلی تمام رویدادها ی هنری در شهرستان ها شاید بهترین زمان برای آموزش این حلقه مفقوده تاتر خیابانی بودیم.  با آمدن موسوی خونی دوباره به کانون تزریق شده و شاهد حرکات اساسی و بنیادین در آموزش هنرمندان عرصه تاتر خیابانی هستیم . 

زنجیر ساز افزود : رپرتوارهای مختلف خیابانی ، اجراهای متنوع در جای جای شهر شیراز و از همه مهمتر و ضروری تر برگزاری ورکشاپ ها ی مختلف آموزشی برای اعضای کانون است .حاصل تلاش های طاقت فرسای همکاران انجمن نمایش و کانون تاتر خیابانی برگزاری سه کارگاه با موضوع بازیگری در تاتر خیابانی بوده است.

بدون شک حضور سید علی رضا موسوی و پیگیری های او نوید رشد و بالندگی هر چه بیشتر تاتر خیابانی استان فارس را می دهد . 

ضمن قدردانی از هیئت مدیره انجمن نمایش فارس که حامی کانون هستند ، پیشنهاد می شود تر تیبی اتخاذ گردد که دوستان عزیزمان در تئاتر شهرستان های فارس هم بتوانند از این ورکشاپ ها و آموزش ها بی بهره نمانند . 

 

 




مطالب مرتبط

نظرات کاربران