در حال بارگذاری ...
پس از جستجوی فراوان

سردیس سرقت شده پیشکسوت تئاتر فارس در یک بازیافتی کشف شد

مجسمه برنزی استاد رحیم هودی بازیگر سرشناس تئاتر و سینما که هفته گذشته از مقابل تالار حافظ به سرقت رفته بود پس از چند روز در یک محل بازیافت پیدا شد.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از فارس، مجسمه برنزی استاد رحیم هودی بازیگر سرشناس تئاتر و سینما اولین اثر سردیس برنزی بود که شهرداری شیراز برای آن همت‌کرده بود و این اثر که به شایستگی اجرا شد در جایی مناسب نصب شده بود که هفته گذشته از مقابل تالار حافظ به سرقت رفت و پس از جستجوی فراوان روز گذشته بصورت تخریب شده در یک محل بازیافت کشف شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس در گفتگو با تئاتر فارس سرقت سردیس استاد هودی را محکوم کرد و گفت: این اداره‌کل، اقدامات لازم را برای پیگیری موضوع انجام داد.

صابر سهرابی با اشاره به قرار داشتن مکان سردیس در خیابان حافظیه شیراز افزود: هم سردیس و هم محوطه استقرار آن در مالکیت شهرداری هست.

مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری شیراز نیز درابن باره گفت: سردیس به سرقت رفته استاد رحیم هودی پیشکسوت تئاتر فارس از یک بازیافتی در شیراز کشف شد.

حمید جورکش با اشاره به اینکه سردیس استاد هودی در روزهای گذشته به سرقت رفته بود، از پیدا شدن این اثر هنری در یکی از محلات منطقه دهپیاله شیراز خبر داد.

جورکش عنوان کرد: با پیگیری‌های استاد علی قصردشتی سازنده سردیس استاد رحیم هودی و طرح شکایت از سوی شهرداری شیراز و همکاری نیروی انتظامی، سردیس به سرقت رفته کشف شده است.

وی گفت: بخش‌هایی از این سردیس مخدوش شده و آسیب دیده است که با توجه به جنس مجسمه امکان ترمیم آن وجود دارد.

جورکش یادآور شد: هم اکنون نیز اقدامات قانونی برای تحویل گرفتن سردیس استاد هودی از نیروی انتظامی توسط نماینده شهرداری شیراز در حال انجام است.

وی عنوان کرد: شهرداری شیراز از سارقان این تندیس شکایت کرده و روند شناسایی آنها از سوی پلیس در حال انجام است.

رحیم هودی بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون، چهره ماندگار استان فارس و دارنده نشان درجه یک هنری در حوزه تئاتر، سال ۱۳۱۴ در شیراز متولد شد . این هنرمند از دهه ۳۰ شمسی با نمایش «عینک مضحک» به‌طور جدی پا به عرصه تئاتر گذاشت و تاکنون در فیلم‌های سینمایی و سریال‌های بسیاری به ایفای نقش پرداخته است.

این سردیس ساخته عبدالعلی قصرالدشتی مجسمه‌ساز شیرازی است. عبدالعلی قصرالدشتی، زاده مردادماه ۱۳۵۱ هنرمندی از اهالی شیراز است که بیشتر برای مجسمه‌هایش نام‌بردار است. او از شاگردان استاد علی‌اصغر تجویدی است.




مطالب مرتبط

«اتاق سرهنگ» در سپیدان به صحنه رفت

«اتاق سرهنگ» در سپیدان به صحنه رفت

اتاق سرهنگ کاری از گروه هنرهای نمایشی کاما به نویسندگی، تهیه کنندگی و کارگردانی اسماعیل راد در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سپیدان از ۱۲ بهمن ماه الی ۲۲ بهمن ماه به صحنه رفت.

|

نظرات کاربران