در حال بارگذاری ...
با حضور فرماندار شهرستان

از هنرمندان اوزی برگزیده جشنواره استانی تک بازیگر در هفته هنر انقلاب اسلامی تقدیر شد

آیین تجلیل از هنرمندان برگزیده اوزی جشنواره دهه هنر فارس در هفته هنر انقلاب اسلامی با شعار «هنر متعهد به حقیقت»، در محل سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از فارس، در این آیین ابتدا صحبت های دکتر احمدی زاده معاونت سیاسی، اجتماعی و امنیتی استانداری فارس و صابر سهرابی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس در مورد جشنواره دهه هنر به صورت کلیپ پخش گردید.

علی اصغر علی پور فرماندار شهرستان اوز در این آیین گفت: جمع هنرمندان همیشه یک جمع شادی‌بخش و نشاط آفرین است و جامعه هم مدیون اقدامات هنرمندان می باشد. وی افزود: بحث فرهنگی شهر اوز یکی از دلایلی بود که شهر اوز را برای مسئولیت‌ خودم انتخاب کردم و فعالیت های فرهنگی در این شهرستان جای تقدیر دارد. علی پور همچنین از هنرمندان که با شرایط سخت حاکم بر جامعه در عرصه‌های مختلف حضور دارند و خود را در کشور مطرح می‌کنند تشکر کرد و این را افتخاری برای شهرستان دانست و افزود : از فروغ هاشمی، رئیس فعال فرهنگ و ارشاد اسلامی، انجمن نمایش،عوامل و برگزیدگان جشنواره تک بازیگر که در زمانی که کرونا باعث خاموشی هنرهای نمایشی شد همچنان چراغ هنر شهرستان را روشن نگه داشتند تشکر میکنم، متولیان فرهنگ و هنرمندان با تلاش خود این عرصه را در فضای مجازی دنبال کردند و امیدوارم تلاش کنیم و با توجه به رنگ بندی هایی که از سوی ستاد پیشگیری از بیماری کرونا اعلام می شود فعالیت های هنری از جمله تئاتر از سرگرفته شود.

فروغ هاشمی مسئول اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اوز درباره جشنواره و هدف از برگزاری جشنواره صحبت کرد و افزود: این جشنواره که آخرین جشنواره قرن فارس نام گرفت در سال گذشته توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس با توجه به ظرفیت های موجود در ۱۰ شهرستان استان برگزار گردید و دبیر کل اجرایی جشنواره صابر سهرابی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و روسای شهرستان های میزبان دبیر اجرایی جشنواره استانی بودند.اوز میزبان جشنواره بازیگری تک بازیگر مجازی بود که یکی از سخت ترین بخش های جشنواره بود،کارهای زیادی به دبیرخانه ارسال گردید و دبیر انجمن نمایش، هیئت اجرایی و عوامل همراه فعالیت های زیادی برای برگزاری انجام دادند.داوران هم از استان معرفی شده بودند که آثار حضوری و در دانشگاه آزاد اسلامی با دقت داوری شده و پس از بررسی نهایی برگزیدگان در بخش های مختلف معرفی شدند.هدف مدیر کل و عوامل اجرایی، برگزاری اختتامیه به صورت حضوری در شهرستان های میزبان بود اما با توجه به شیوع کرونا محقق نشد و نتوانستیم میزبان هنرمندان سراسر استان در اوز باشیم و در این آیین هنرمندان اوزی که برگزیده جشنواره استانی بودند و عوامل دبیرخانه اوز تجلیل خواهند شد.امیدواریم به زودی بار دیگر شاهد رونق این هنر پر مخاطب و تاثیر گذار و شاهد برگزاری جشنواره های حضوری باشیم.

جعفر راستگو رئیس شورای اسلامی شهرستان اوز: از همه هنرمندان که در شرایط سخت دست از فعالیت برنداشته و به کار خود ادامه دادند  تشکر کرد و افزود ما زحمت زیاد هنرمندان رشته های مختلف را می بینیم شاید نتوانیم در برنامه ها حضور داشته باشیم اما تمام توان خود را در کمک به جامعه هنرمندان انجام خواهیم داد و در بحث زیر ساخت ها هم همراه هستیم.

مسعود کراماتی شهردار اوز: هنرمندان فعالیت های گسترده ای داشته و در رشته های مختلف درخشیدند.شهرداری نیز به سهم خود سعی کرده است در زیر ساخت ها همراهی کند و در آینده هم حتما یاری خواهیم کرد.

عبدالعزیز خضری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مرکز اوز: به دلیل این‌ که در هنر صداقت و درست‌گویی وجود دارد، هنر را شاخه‌ای از دین نامید و افزود: اگر جوانان در قالب هنر وارد شوند احساس مسئولیت درآن ها بیشتر می‌شود، هنر باید میدان توجه بیشتری باشد و با توجه به این‌که مراسم‌ها و جلسات سیاسی و مذهبی با تعداد محدودی افراد برگزار می‌شود در رابطه با هنر هم می‌توان اجراهای نمایشی را با تعداد محدودی از افراد برگزار کرد.

علی‌رضا خادم پور دبیر انجمن نمایش اوز: امیدواریم با برطرف شدن بیماری کرونا بتوان فضای مجازی هنرهای نمایشی را به فضای واقعی برگرداند چرا که تئاتر یعنی ارتباط حضوری با مخاطب و در این زمان هم فرصت تمرین فراهم است.

پروانه پدرام عضو هیئت رئیسه انجمن نمایش شهرستان: چند سال طول کشید که تئاتر به حالت مطلوب خود رسید و این وقفه بیماری کرونا ممکن است دوباره ما را به رکود برساند. از شهرام حسین نیا دبیر سابق انجمن که زحمت زیادی کشیده و در خواست جشنواره داشتند و همچنین علی رضا خادم پور دبیر انجمن نمایش و هیئت رییسه تشکر کرد میکنم و درخواست حمایت تمامی مسئولین از قشر هنرمند دارم که با تعداد محدود مخاطب اجراها ادامه پیدا کند و از امکانات موجود استفاده شود تا به رکود دچار نشویم.

سید مرتضی هاشمی عضو هیئت رئیسه انجمن نمایش شهرستان: خوبی جشنواره به این بود که در بخش نمایش نامه نویسی نیز قلم ها فعال شد، کارهای برگزیده بیشتر نوشته هنرمندان بود و این میتواند نوید بخش روزهای خوبی باشد.

طیبه نامی مشاور امور زنان و خانواده فرمانداری و مربی بهداشت مدرسه مهر و‌ماه کرانی نیز در این آیین گفت: هدف ما از تشویق به شرکت کودکان در این جشنواره تقویت اعتماد به نفس و ایجاد فرصت برای خودآزمایی کودکان و توجه به سلامت جامعه در دوره شیوع کرونا بود.

سیده فرشته سادات حسینی عضو انجمن نمایش: از دست اندرکاران تشکر کرد و از فرماندار و سایر مسئولین تقاضا کرد که در بودجه های فرهنگی به هنرمندان هنرهای نمایشی توجه داشته باشند و حمایت کنند.

در پایان این نشست از دست اندرکاران این جشنواره به شرح زیر تجلیل به عمل آمد:

دبیر جشنواره:

فروغ هاشمی

اعضای هیئت اجرایی:

علیرضا خادمپور،محسن مهرآوران،ناصر رفیعی،ریحانه حسینی،سنا ملاحت 

همراهان هیئت اجرایی:

علی بازگیر،به آذین کرامتی

 مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی مرکز اوز

داوران جشنواره:

امیر صادقی شیما پور سهم الدین، مریم شکری

 برگزیدگان :

فاطمه لطافت مقام اول بازیگری زن

پروانه پدرام مقام دوم نویسندگی

سینا نامی مقام دوم بازیگری مرد

سید مرتضی هاشمی مقام سوم کارگردانی

سیده فرشته سادات حسینی شایسته تقدیر بازیگری زن

 

کودکان شرکت کننده همگی شایسته تقدیر شدند و از طرف مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس لوح تقدیر و یک جلد کتاب از طرف اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اوز به آنها اهدا گردید. لازم به ذکر است به دلیل شیوع ویروس کرونا در سطح شهرستان کودکان در آیین تجلیل دعوت نشدند و جوایز آنها به سرکار خانم طیبه نامی تحویل داده شد.

انفال کمالی

آلا محمودی

تسنیم شریفی

آیدا حسین نیا

حنانه خادمی

میسا  خضری

ثمر زرنگار

السا ارژنگ

یکتا حاجیان

روژان خواجوی

یکتا رادفر

اسرا سعید

سحر خجسته

نیایش رحمانی

نورا شریفی

آریسا زمانی

سنا جمالپور

رمیصا زمانی

بیژن ارژنگ

آلما ارژنگ

سید مرتضی هاشمی

ساناز محمدی

هانیه عباسی

سروش عبدی 

سام راد عبدی 

هلیا جاوید 

رومینا حقیقت

 

گزارش از ریحانه حسینی

عکاس: ناصر رفیعی

 

 




مطالب مرتبط

نظرات کاربران