در حال بارگذاری ...
با اعلام برگزیدگان بیست و ششمین دوره معرفی شد

«میشو سوزوکی» از فارس رتبه سوم جشنواره سراسری تئاتر لاله‌های سرخ

دبیر بیست و ششمین جشنواره ملی تئاتر لاله‌های سرخ گفت: برگزیدگان نهایی جشنواره سراسری لاله های سرخ اندیمشک از سوی هیات داوران انتخاب و معرفی شدند.

به گزارش تئاتر فارس، علی بازگیر  افزود:پس از بررسی ۶۵ اثر رسیده از ۱۵ استان کشور به دبیرخانه و بررسی آثار توسط هیئت داوران، برگزیدگان این دوره از جشنواره که به سبب وجود ویروس کرونا با رویکرد نمایشنامه نویسی برگزار شد، معرفی شدند .

 

وی اظهار داشت: هئیت داوران دیپلم افتخار،تندیس جشنواره و هدیه نقدی را به نمایشنامه " آذر اندوهبار اندیمشک " نوشته ی علی میزرا عبادی از  تهران را به عنوان کار برگزیده اول اهدا کردند.

 

وی گفت: نمایشنامه «مجلس محاکات جلیه» به نویسندگی نوید کریمی خراسان رضوی - مشهد به عنوان اثر برگزیده دوم این جشنواره لوح تقدیر و هدیه نقدی را از سوی هیئت داوران به خود اختصاص داد.

 

دبیر بیست و ششمین جشنواره لاله های سرخ اضافه کرد: لوح تقدیر و هدیه نقدی جشنواره به صورت مشترک به نمایشنامه‌های"همه سوزی"  نوشته جواد صداقت از استان بوشهر  و " میشو سوزوکی " نوشته ی اصغر گروسی از استان فارس تعلق گرفت.

 

بازگیر در ادامه افزود: هئیت داوران جایزه ویژه جشنواره را به نمایشنامه‌های" آوانتاژ" به نویسندگی کامران شهلایی از تهران و «بهشت پنجاه درجه بالای صفر» به نویسندگی طیبه نیک آزاد و علی حیدری از منطقه ی آزاد اروند( آبادان)  اهدا کرد.

 

وی گفت: همچنین هئیت داوران جشنواره نمایشنامه های «مادرم زری سر زا رفت» به نویسندگی محمود خرم آزادی از استان کهگیلویه و بویراحمد - یاسوج و "شریان " به نویسندگی مرضیه شریفی از  استان اصفهان - اصفهان را شایسته تقدیر دانسته و از آنان تقدیر کرد.

 

 بازگیر در ادامه افزود: شهرام کرمی ، مهدی آشوغ و لیلی عاج به ‌عنوان هیات داوران جشنواره کار بررسی آثار رسیده این دوره از جشنواره را به عهده داشتند.

 

وی در پایان افزود: بر اساس شرایط فراخوان آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره در بانک اطلاعاتی دیجیتال انجمن هنرهای نمایشی خوزستان جهت دسترسی عموم علاقمندان و امکان تولید با اجازه صاحب اثر قرار خواهد گرفت و آثار برگزیده نیز از سوی انتشارات اداره کل هنرهای نمایشی به صورت کتاب جشنواره منتشر خواهد شد.

 

بازگیر در پایان اظهار امیدواری کرد که دوره آینده این جشنواره با بهبود شرایط با حضور هنرمندان و گروه های هنری سراسر کشور و همچنین علاقمندان تئاتر برگزار گردد.

 

جشنواره ملی نمایش لاله های سرخ هر سال به یاد شهدای والامقام در اندیمشک برگزار می گردد.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران