در حال بارگذاری ...
رییس سازمان فرهنگی شهرداری رشت:

فراخوان نخستین جشنواره ملی تئاتر مجازی « نینوائیان» منتشر شد

محمدی از برگزاری جشنواره تئاتر «نینوایان» به صورت مجازی در رشت خبرداد و گفت: کربلا و وقایع عاشورا، ایثار و شهادت طلبی در عاشورا، تاثیرقیام عاشورا و مکتب حسینی در جامعه امروز و نقل کربلا از موضوعات مشخص شده در این جشنواره ملی است.

به گزارش تئاتر فارس ، «حمیدرضا محمدی»  در راستای رونمایی از پوستر جشنواره ملی تئاتر مجازی نینوایان با تسلیت فرارسیدن ماه عزاداری سید و سالار شهیدان، حضرت اباعبدالله الحسین(ع) اظهار کرد: محرم امسال با حال و هوایی خاص و با توجه به تاکیدات ستاد ملی مقابله با کرونا متفاوت تر از هرسال برگزار می شود. از این رو، سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت برنامه های سوگواری را برای ایام تدارک دیده است.

 

رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت از برگزاری جشنواره تئاتر «نینوایان» در سطح ملی و به صورت مجازی در رشت خبرداد و افزود: این جشنواره در سه بخش «نمایش‌های کوتاه»، «نقالی و پرده خوانی» و «مراسم‌های آئینی» به همت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت برگزار می شود.و تمامی هنرمندان کشور می توانند در این رویداد شرکت کنند

 

وی با اشاره به موضوع این جشنواره ملی، تصریح کرد: کربلا و وقایع عاشورا، ایثار و شهادت طلبی در عاشورا، تاثیر قیام عاشورا و مکتب حسینی در جامعه امروز و نقل کربلا از موضوعات مشخص شده در این جشنواره ملی است.

 

محمدی با تاکید بر اینکه گروه‌های مختلف نمایش از سراسر ایران می‌توانند نمایش‌های خود را با موضوع‌های مشخص شده در فراخوان جشنواره، به شماره دبیرخانه ارسال کنند، گفت: در مرحله اول فیلم‌های ارسالی توسط گروه بازبینی جشنواره ملی ارزیابی شده و تعداد ۲۱ فیلم در سه بخش انتخاب و وارد جشنواره ملی تئاتر مجازی نینوایان می شود.


وی با بیان مراحل مختلف ارزیابی و داوری هئیت داوران در جشنواره ملی تئاتر نینوایان گفت: هئیت داوران که در سطح ملی انتخاب شده، از میان آثار ارسالی به دبیرخانه جشنواره، گروه های برتر نمایشی را انتخاب و برای تجلیل به سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت، معرفی می کند.

 

*۱۰ مهر آخرین فرصت ارسال آثار به جشنواره ملی نینوایان

وی اظهار کرد: پس از اعلام فراخوان جشنواره ملی تئاتر مجازی نینوایان، کلیه گروه‌های سراسر کشور تا ۱۰ مهر فرصت دارند که آثار خود را برای شرکت در این  جشنواره ارسال کنند.

 

وی اعلام کرد: اختتامیه نخستین جشنواره ملی تئاتر مجازی نینوائیان، یک شنبه (۲۷ مهر) به شکل زنده برگزار و برندگان تجلیل می‌شوند.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران