در حال بارگذاری ...

استقبال مسئولین استان فارس از جشنواره تئاتر استانی

مدیر کل فرهنگ و ارشاد و اسلامی استان فارس از حضور یک پیشکسوت عرصه هنرهای نمایشی از هر شهرستان، نمایندگان مجلس، فرمانداران و شهرداران برای همراهی گروه های شرکت کننده در بیست و هشتمین جشنواره تئاتر استان فارس خبر داد.

به گزارش تئاتر فارس، بهزاد مریدی ضمن تبریک شکل گیری خانه تئاتر در ایام جشنواره، گفت: افتتاح خانه تئاتر شیراز اتفاق موثری است و زمان برگزاری مجمع برای انتخابات هیئت مدیره به زودی اعلام خواهد شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس با اشاره به عملکرد مطلوب انجمن ها عنوان کرد: امروز انجمن ها به‌صورت جدی به فعالیت می پردازند و همه برنامه های اجرایی تحت مدیریت آن ها برگزار می شود.

وی افزود: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با ارسال نامه ای به شهرستان هرگونه فعالیت نمایشی را با نام اداره فرهنگ و ارشاد تحت پیگرد قرار می دهد و این تصمیم در راستای حمایت از فعالیت انجمن نمایش صورت گرفته است؛ زیرا نقش این اداره کل تنها به صورت نظارتی است و اجراییات از صفر تا صد بر عهده انجمن تئاتر فارس است.

مریدی با بیان اینکه در سال جاری تفاوت هایی در شیوه برگزاری جشنواره تئاتر وجود دارد، خاطرنشان کرد: امسال میزبان ١٥گروه نمایشی از سراسر استان هستیم و در راستای بهبود شرایط اجرا از سال گذشته با افزایش سالن ها و پلاتوها بهترین شرایط ممکن را فراهم ساخته ایم و در این راستا هر گروه با سه نوبت اجرا و درمجموع ٤٥اجرا میزبان هنرمندان خواهیم بود.

وی در همین راستا بیان داشت: در سال اول تنها تالار هودی و تالار حافظ را در اختیار داشتیم و تالار ابوریحان وضعیتی اسف بار داشت. در این سالها تالار هودی و بخشی زاده و ابوریحان بازسازی شد، سپاسدار و لایق تاسیس شد و متعاقب آن به پورشکیبایی کمک کردیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن تأکید بر اینکه تئاتر غیررقابتی در برنامه‌های آینده باید مد نظر قرار گیرد، ابراز کرد: برگزاری جلسات نقد و بررسی برای ما بسیار مهم است و این گونه جلسات حساسیت های رقابتی را به تعاملات آموزشی بدل می کند.

مریدی در ادامه با اشاره به اینکه از انجمن های متعدد، خانه تئاتر و انجمن هنرهای نمایشی استقبال میکنیم، گفت: در جامعه ای که تکثر ایجاد نشود، نمی توان کاری کرد. وحدت در کثرت های گوناگون زیبنده جریان دموکراتیک است.  

وی به برگزاری تئاترهایی با مضمون مذهبی اشاره کرد و گفت: در این جشنواره دو اثر با   مضمون مذهبی و دو اثر با مضمون دفاع مقدس شرکت کرده است؛ همچنین نمایش فصل شیدایی در حال حاضر در حال برگزاری است. وی همچنین از شرکت دو نمایش از استان فارس در جشنواره های فست ارمنستان خبر داد و بیان داشت: باید ساز و کارهای لازم برای شرکت گروه های مختلف در بخش غیررقابتی فراهم شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس ابراز داشت: جشنواره استانی تئاتر فارس ١٥ اثر از ٥٣ اثر متقاضی پذیرفته شده است و از ٢٠ تا ٢٣شهریور ماه در شیراز برگزار می شود و حضور یک پیشکسوت عرصه هنرهای نمایشی از هر شهرستان، نمایندگان مجلس، فرمانداران و شهرداران برای همراهی گروه های شرکت کننده در بیست و هشتمین جشنواره تئاتر استان فارس از مزایای حضور گروه های نمایشی است.




نظرات کاربران