در حال بارگذاری ...

بیست و هشتمین جشنواره تئاتر استانی فارس با 15 اثرآغاز به کار کرد

به گزارش تئاتر فارس، حسن دهقان گفت: جشنواره تئاتر استان فارس در حالی صبح امروز از سالن سبز تالار حافظ، بیست و هشتمین دوره خود را آغاز کرد که پنج سالن از 5 نمایش میزبانی کردند. یکی از اتفاقات مهم جشنواره امسال، اضافه شدنِ دو سالن اجرا یعنی تماشاخانه خصوصی «پورشکیبایی» و «مجموعه تئاتر شهر» است که همین موضوع موجب شده است یک نوبت به اجراها افزوده شود و مخاطبانه بیشتری بتوانند از نمایش ها دین کنند. 
فروش اینترنتی بلیت جشنواره از طریق سامانه فرهنگ تیک نیز یکی دیگر از اتفاقات متمایز بیست و هشتمین جشنواره تئاتر فارس است. امسال نظم نسبتاً خوبی بر جشنواره حکمفرما است و آثار تقریباً در موعد مقرر روی صحنه می رود. عصر دیروز پذیرش هنرمندان گروه های نمایشی شهرستان در هتل جام جم شیراز انجام شد و داوران جشنواره نیز در هتل پرسپولیس استقرار یافته اند. 
اجرای نمایش ها صبح دیروز با نمایش «روایت ها حاکی از آن است...» کاری از گروه برنا شهرستان لار آغاز شد. این نمایش در سالن سبز تالار حافظ که سن آن برای اجرای «بلک باکس» تغییر ماهیت داده است، به روی صحنه رفت. «جَز به روایت کریستینا گتی» به کارگردانی داوود باقرزاده مهمان تماشاخانه پورشکیبایی بود و «آگورا» اثر مسعود حیدری در تماشخانه هودی روی صحنه رفت. تماشاخانه محی الدین لایق در مجموعه تئاتر شهر که به تازگی پس از تعمیرات اساسی آماده بهره برداری مجدد شده است نمایش «لاموطا» به کارگردانی امیر بهبودنیا را میزبانی کرد و  نمایش «اکبر کجاست؟» اولین اثر نمایشی محمدحسن محمودی در تماشاخانه سپاسدار اجرا شد. 
کوروش نریمانی، سعید اسدی، رضا مهدی زاده داوران این جشنواره نیز در 5 نوبت به تماشای این آثار پرداختند. امروز نیز جشنواره با به روی صحنه رفتن 5 نمایش «این داستان را اولین بار»، «آخ اگه بارون بزنه»، «سیره سیطره ارسالن بساسیری»، «بیست و سومین جلسه جن گیری آنه میشل» و «جاندارمری» ادامه خواهد یافت.




نظرات کاربران