در حال بارگذاری ...
گزارش دبیر بیست و هشتمین جشنواره تئاتر استانی

گزارش حمید وامق دبیر بیست و هشتمین جشنواره استانی فارس در خصوص نحوه ی برگزاری جشنوار امسال

دبیر بیست و هشتمین جشنواره تئاتر استان فارس گفت: مخاطبان شیرازی رقابت تئاتر استان فارس برای تسهیل در روند این رویداد از اجراهای همگانی که تا ١٨ شهریور ماه جاری ادامه دارد بهره مند شوند؛حمید وامق از آغاز فروش بلیت های اجراها تا ٢ روز دیگر از راه سامانه فروش بلیت اینترنتی خبر داد.

حمید وامق با تاکید بر اینکه برای عدم ازدحام تماشاگر در تماشاخانه ها و سالن های نمایش این درخواست را دارد اعلام کرد: در شیراز در ٥ تماشخانه استاد لایق، هودی، سپاسدار پورشکیبایی، تئاتر شهر و تالار حافظ میزبان ٨ گروه از شهرستان ها و ٧ گروه از شیراز هستند.

وی در خصوص شیوه تنظیم جدول اجراها هم یادآوری کرد: شورای سیاستگذاری جشنواره بیست و هشتم تئاتر فارس ابتدا گزارش هایی را که از هیئت بازبین و نماینده انجمن دریافت، سپس برنامه سالن های نمایش را تنظیم کرد.

رئیس انجمن تئاتر فارس در عین حال از نظرخواهی با مشارکت کارگردانها در تنظیم جدول اجراها خبر داد و افزود: این درحالی بود که در مرحله سوم، آرای کارگردانانی که با دبیرخانه تفاوت داشت از روش قرعه کشی استفاده کردیم.

وامق یادآور شد: در مواردی که تقاضا بیشتر برای سالنی بود قرعه کشی کردیم که در نهایت در تنظیم جدول از روشی اصولی و منظم بهره مند شویم.

دبیر جشنواره تئاتر فارس با اعلام اینکه اجراهای روز نخست جشنواره با حضور یک گروه از شهرستان و ٤ گروه از شیراز انجام می شود پیرامون پذیرش گروه های شهرستانی هم تصریح کرد: پذیرش از ساعت ٤ بعد از ظهر شنبه ٢٠ شهریور که گروه ها وارد شیراز می شوند انجام می شود و بر این اساس اسکان و پذیرایی آغاز خواهد شد.

وی در ادامه عنوان کرد: امسال برنامه ریزی به نحوی است که جهت تکریم میهمانان شهرستانی و مخاطبان برای عدم تجمع در تماشحانه ها از سامانه «فرهنگ تیک» بهره بردیم که بلیت با قیمت ٥هزار تومان ارایه می کند.

وامق ادامه داد: در این سامانه جدول زمان بندی به همراه پلان سالنها درج شده است تا مخاطبان با فراغ بال بتوانند به شیوه اصولی انتخاب کنند.

دبیر بیست و هشتمین جشنواره تئاتر فارس از آغاز فروش بلیت های اجراها تا ٢ روز دیگر از راه سامانه فروش بلیت اینترنتی خبر داد و افزود: بخشی از بلیت های ویژه میهمانان برای شهرستانی ها در نظر گرفته شده که به آنها داده می شود. البته ذکر این نکته لازم است که فقط ورود تماشاگران با بلیت انجام می گیرد.

وی در عین حال از تسهیل در پوشش خبری این رویداد تئاتری خبر داد و گفت: برای اصحاب رسانه سهمیه درنظر گرفته شده که برای پوشش خبری و تصویری اجراها مشکلی پیش نیاید این در حالیست که تسهیلات ورود پیشکسوتان هم این سهمیه قرار گرفته است.

رئیس انجمن تئاتر فارس در پایان تاکید کرد: از هنرمندان و علاقه مندان شیرازی تقاضا دارم در صورتی که مخاطب گروه های شیراز هستند تا اجراهای همگانی که از ٥ شهریور آغاز شده و تا ١٨ این ماه ادامه دارد به تماشای آثار بنشینند زیرا با توجه به ظرفیت محدود امکان پذیرایی از همه علاقه مندان در مکان های جشنواره نیست.

یادآور می شود: پوستر بیست و هشتمین جشنواره تئاتر فارس که توسط میثم ثابت از گرافیست های جوان و هنرمند شیرازی مشغول به فعالیت است طراحی شده و روز گذشته در جریان نشست خبری این جشنواره رونمایی شد.




نظرات کاربران