در حال بارگذاری ...

«لاموطا» در شیراز به صحنه رفت

نمایش« لاموط»ا به نویسندگی و کارگردانی امیر بهبودنیا دردر تماشاخانه استاد لایق شیراز به صحنه رفت.

به گزارش تئاتر فارس، نمایش «لاموطا» به نویسندگی و کارگردانی امیر بهبودنیا در شیراز به صحنه رفت.

این نمایش جزء پانزده اثر برگزیده شرکت کننده در بیست و هشتمین جشنواره تئاتر استانی فارس است که از 20 تا 23 شهریورماه در شیراز برگزار می‌شود.

طاها در کودکی مورد آزار قرار می‌گیرد و آثار این آزار در بزرگسالی او نمود پیدا می‌کند، او که دانشجوی روانشناسی است بعد از اتفاق تلخی که در دانشگاه برای او رخ میدهد و ریشه در گذشته او دارد، در پی انتقام از کسی است که این روزگار را برای او رقم زده و ...

مهمترین دلیل انتخاب نمایشنامه «لاموطا» این است که جریان روز جامعه را در خود دارد، بحران هایی که شخصیت های نمایشنامه به خصوص طاها شخصیت محوری داستان با آن دست به گریبان هستند. چون نمایشنامه دارای فضایی فرا واقعی است در طراحی صحنه و کارگردانی نیز این موضوع رعایت شده، این اثر به صورت کارگاهی و با تمرکز بر بداهه بازیگر و هدایت کارگردان آماده و به مرحله اجرا رسیده، ایده اولیه در پائیز 95 نوشته شد، ابتدای سال 96 ایده نهایی و داستان نمایشنامه خلق شد و بعد از انتخاب بازیگران در اختیار آن‌ها قرار گرفت، در کارگاه موقعیت‌های مختلف تمرین شد، پس از هر جلسه تمرین، موقعیت‌های خلق شده توسط نویسنده تصحیح و دراماتیزه می‌شد تا گروه به نتیجه دلخواه رسیدند.
ایمان دبیری (میهمان از گروه تئاتر چفت)، اسماعیل مرزبان، پردیس شیروانی، شهرزاد بداغی و محمدرضا درکی در این نمایش بازی می‌کنند.

دیگر عوامل نمایش «لاموطا» عبارتند از: آهنگساز: میلاد دزفولیان، دستیاران کارگردان: علی گودرزی و سپیده سنندجی، مدیر اجرایی: حسین پاکیزه روح، مدیران صحنه: طاها علوی، محمد هاشم مطلق، منشی صحنه: نوشین صدیق، عکاس: ادیب حدائق، عوامل اجرایی: مستانه قربانی، ترمه ویسی، ساخت دکور: حسین پاکیزه روح، طاها علوی، کارگاه فنی سعید شیرزاد و بهروز زارع، علی جعفری، عکاس پوستر،بروشور و ساخت تیزر: محمودرضا معینپور، طراح پوستر، بروشور و صحنه: امیر بهبودنیا، طراحی لباس: پردیس شیروانی، سحر گودرزی، طراحی نور: سید یوسف موسوی، مشاور روانشناسی: انیس سعادت.

نمایش «لاموطا» از 9 تا 19 شهریورماه 96 در تالار استاد لایقروی صحنه می رود.




نظرات کاربران