در حال بارگذاری ...

مجموعه تئاتر شهر در قالب ٣ سالن بازسازی شد

ساخت، بازسازی و تعمیرات اساسی مجموعه تئاتر شهر با اعتباری معادل یک میلیارد تومان از منابع مختلف انجام گرفت؛بهزاد مریدی: سالن استاد لایق به عنوان دومین پلاتوی بزرگ ایران نیز در مجموعه تئاتر شهر قرار دارد.

به گزارش تئاتر فارس؛ بهزاد مریدی در حاشیه بهره برداری از پروژه های عمرانی فرهنگی و هنری شیراز که عصر جمعه با حضور استاندار فارس و نمایندگان مجلس برگزار شد در جمع خبرنگاران با تاکید بر اینکه با آغاز به کار مجموعه تئاتر شهر، زیرساخت‌های نمایشی شیراز در چه وضعیتی قرار می گیرد و گشایش این پروژه، فعالیت های زیرساختی و عمرانی ارشاد فارس در حوزه نمایش متوقف نمی شود، عنوان کرد: مجموعه تئاتر شهر در مکان پیشین تالار ابوریحان واقع در دروازه کازرون ساخته شده و دارای سه سالن نمایش که یکی از آنها سالن ابوریحان است که با اعتباری معادل یک میلیارد تومان از منابع مختلف بازسازی شده و هم اکنون به عنوان یک سالن صحنه ای و ارزشمند آماده به کار است و کارش را ادامه می دهد.
وی با بیان این که سالن استاد لایق به عنوان دومین پلاتوی بزرگ ایران نیز در مجموعه تئاتر شهر قرار دارد، گفت: سالن باباملکی نیز سومین سالن مجموعه تئاتر شهر است که در ابتدا به صورت روباز افتتاح می شود و پس از مدتی به پلاتو تبدیل خواهد شد.
مریدی در ادامه این مجموعه را یکی از ظرفیت های قابل توجه شیراز در برگزاری جشنواره های تئاتر و نمایش های عمومی ارزیابی کرد و افزود: در سال های اخیر دو پلاتوی نمایشی دیگر آغاز به کار کرد که شامل سالن استاد سپاسدار و پلاتو استاد پورشکیبایی می باشند.
مریدی با اشاره به بازسازی سالن استاد هودی و استاد بخشی زاده گفت: افزون بر این ها دو سالن استاد اولاد و استاد اوجی هم در دانشگاه فرهنگ و هنر می‌تواند به عنوان محلی برای تمرین در اختیار اهالی نمایش قرار گیرد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد فارس با تاکید بر این که حوزه نمایش شیراز به لحاظ زیرساختی در وضعیت مطلوبی قرار دارد، اظهارکرد: در حال حاضر بالغ بر ٨ سالن فعال در این شهر وجود دارد که اگر هر نمایش ١٠ روز اجرا شود و هر سالن ٣ نمایش را در روز اجرا کند، عملا امکان روی صحنه رفتن ٢٤ نمایش در هر روز وجود دارد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در ادامه با ابراز شادکامی از این که حوزه نمایش هم مانند حوزه سینما مورد توجه مردم و بخش خصوصی قرار گرفته است، بیان کرد: برنامه بعدی ما ایجاد فضای حمایتی و انگیزشی برای مردم و بخش خصوصی است تا حوزه نمایش با رشد و توسعه بیشتری همراه شود.
مریدی در همین ارتباط افزود: در حال حاضر با دو یا ٣ نفر از اهالی تئاتر که دارای تمکن مالی هستند صحبت شده و بر همین اساس امیدواریم که تا پایان سال شاهد افزوده شدن این زیرساختهای نمایشی بخش خصوصی به مجموعه تئاتر شیراز باشیم. این در حالی است که تالار مرکزی شیراز هم دارای چند پلاتو متفاوت است که مجموعه آنها با هم می‌توانند اتفاقات خوب و مؤثری را در حوزه نمایش رقم بزنند.
وی همچنین به ساخت پلاتو در محله سنگ سیاه توسط فرمانداری شیراز هم اشاره کرد و گفت: بر اساس اظهارات فرماندار شیراز، اعتبار ساخت این پلاتو در اعتبارات امسال فرمانداری دیده شده است.




نظرات کاربران