در حال بارگذاری ...

روز چهارم جشن 92 سالگی تئاتر فارس«تئاتر و دفاع مقدس» نام گرفت

در روز «تئاتر و دفاع مقدس» مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس به همراه جمعی از اهالی نمایش با شهدا تجدید میثاق کردند، در ادامه با حضور بر سر آرامگاه ٣ نفر از هنرمندان که اخیرا فوت شده اند، یاد آن درگذشتگان را نیز گرامی داشتند.

به گزارش تئاتر فارس، اعضا انجمن نمایش استان فارس به همراه جمعی از هنرمندان تئاتر و مدیر کل و معاون هنری سینمایی فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، تجدید میثاق خود را به تقدیم شاخه های گل و حضور در گلزار شهدای شیراز، همراه داشتند و در جریان این آیین که به مناسبت «تئاتر و دفاع مقدس»نام گرفته است، بر آرامگاه استاد فقید آرمین رهبین و شاعر پرآوازه شهرمان زنده یاد غلامحسین اولاد و مجید نگارنده فرزند شهید و هنرمند تازه درگذشته هنرهای تجسمی نیز حضور یافته و با ذکر فاتحه برای آنها مغفرت و آمرزش ابدیشان را خواستار شدند.   

مهدی رنجبر گفت: برنامه جشن ٩٢ سالگی تئاتر فارس که برای اولین بار با حمایت ویژه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس  در حال برگزار است در قالب یک هفته هر روز اختصاص به یک ویژه برنامه دارد. در روز اول که به  نام تئاتر  و موسیقی نام گذاری شده است، علاوه بر حضور هنرمندان  تئاتر  استان در برنامه کنسرت چارتار از فعالین  موسیقی  نمایش  تقدیر  و  در این روز  از هنرمندان پیشکسوت که در بستر بیماری هستند نیز دیدار انجام شد.

معاون هنری سینمایی فرهنگ و ارشاد فارس افزود: در روز دوم با عنوان «تئاتر و ادبیات» از نام آوران ادبیات نمایشی در سال ٩٥ تقدیر شد و با توجه به  تقارن  این روز  با روز بزرگداشت  مقام معلم، برترین  معلمان  تئاتر  شیراز مورد تقدیر قرار گرفتند. ضمنا در این مراسم، برنامه راهبردی تئاتر  استان که علاوه بر آسیب شناسی به راه کار های  ارتقاء تئاتر  استان نیز پرداخته  شده است به انضمام برنامه کاربردی شش ماهه نخست به مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان،جهت عملیاتی شدن برنامه ها  ارائه شد.

او اشاره داشت: در روز سوم با  عنوان «تئاتر و سینما» علاوه بر اکران یک فیلم که بر اساس اقتباس از یک نمایشنامه برتر ادبیات نمایشی جهان تولید شده است از هنرمندان تئاتری فعال در سینما نیز تقدیر و در روز چهارم با عنوان "تئاتر و دفاع مقدس" با برنامه های زیارت از قبور مطهر شهدا در گلزار شهدای دارالرحمه با حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و هنرمندان تئاتر، دیدار از جانبازان سرافراز هشت سال دفاع مقدس و اجرای نمایش خیابانی با موضوع دفاع مقدس برگزار گردید.

رنجبر اظهار داشت: روز پنجم نیز با عنوان «تئاتر و هنرهای تجسمی» اجرای یک پرفورمنس نمایشی به همراه نمایشگاه عکس تئاتر و برنامه تقدیر از عکاسان فعال در عرصه نمایش برپا شد و در روز ششم شنبه شانزدهم اردبهشت ماه جاری با عنوان "تئاتر برای همه" شاهد اجرای نمایش در زندان ها، خانه های سالمندان، مدارس و مراکز تاریخی- فرهنگی خواهیم بود.

معاون هنری سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس گفت: به زودی نیز «تئاتر شهر» واقع در دروازه کازرون به مساحت ٨٠٠ متر مربع، باحضور اهالی تئاتر و مسئولان به بهره برداری خواهد رسید.

 




نظرات کاربران