در حال بارگذاری ...
اولین شب برگزاری جشن 92 سالگی تئاتر فارس

اولین شب برگزاری تئاتر فارس با عنوان تئاتر و موسیقی در تالار حافظ

تجیل از موسیقی دانان تئاتر استان فارس با عنوان «تئاتر و موسیقی» برگزار شد؛در آیینی که شامگاه دوشنبه به مناسبت ۹۲سالگی تئاتر استان فارس و آغاز هفته گرامیداشت این هنر در تالار مهر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس برگزار شد از ٥ فعال حوزه موسیقی تئاتر استان تقدیر شد

به گزارش تئاتر فارس، در این برنامه رییس انجمن تئاتر فارس ضمن خوش آمد به حضور اهالی تئاتر استان در کنار هم بودن این هنرمندان را تداوم بخش صحنه دانست.

حمید وامق با اعلام برنامه های جشن ٩٢ سالگی تئاتر فارس به جنبه های اجتماعی و هنری این جشن ٧ روزه عنوان کرد: طی دو روز تئاتر برای همه در نظر گرفته شده  و یک روز هم به گرامیداشت «تئاتر و دفاع مقدس» اختصاص یافته است.

وی این ۹۲سال تاریخ تئاتر فارس را محصول نهالی دانست که توسط پیشکسوتان کاشته شده و باید توسط نسلهای تازه آبیاری شود.

رئیس انجمن تئاتر فارس همچنین یادآوری کرد که جمعه ١٥ اردیبهشت ماه جاری که همزمان با گرامیداشت روز شیراز است برنامه ای با عنوان «تئاتر و هنرهای تجسمی» در تماشاخانه استاد پورشکیبایی برگزار می شود.

وی تصریح کرد: برنامه یادشده ساعت ١٨ با برگزاری نمایشگاه عکس تئاتر و تقدیر از فعالان و عکاسان تئاتر استان فارس همراه است.

وامق در ادامه اظهار کرد: موسیقی در تئاتر به اندازه تاریخ هنر قدمت دارد و در تئاترهای یونان باستان موسیقی بیش از اینکه در حاشیه قرار داشته باشد در متن به گوش می رسیده است.

در ادامه این آیین که با حضور معاون هنری و معاون توسعه نیروی انسانی فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس و برخی پیشکسوتان هنر تئاتر برگزار شد از فرهاد ارقمی، مهدیا علیزاده، عباس سرافراز، سهند شکرزاده و علی تولایی  هنرمندان فعال موسیقی نمایش تقدیر شد.

در ادامه برنامه های جشن ٩٢ سالگی هنر تئاتر استان فارس که تا یکشنبه ١٧ اردیبهشت ماه جاری برپاست، از سه شنبه ١٢ اردیبهشت که دومین روز این رویداد است هر روز یک برنامه برگزار می شود که با عناوینی چون تئاتر و ادبیات، تئاتر و سینما، تئاتر و دفاع مقدس، تئاتر و هنرهای تجسمی، تئاتر برای همه و تئاتر و معماری ارائه می شوند.

 




نظرات کاربران