در حال بارگذاری ...

جشن 92 سالگی تئاتر فارس برگزار می‌شود

هنرمندان فارس جشن ۹۲ سالگی تئاتر فارس را از ۱۱ تا ۱۷ اردیبهشت ماه برگزار می‌کنند.

به گزارش تئاتر فارس، حمید وامق گفـت: برنامه ریزی صورت گرفته در راستای گسترش تئاتر در میان اقشار مختلف جامعه و با تاکید بر فراگیر کردن و جامع بودن هنر تئاتر به عنوان هنر مادر است که " جشن  ٩٢ سالگی تئاتر " در طول  یک هفته به صورت گسترده در تمام نقاط استان اجرا می گردد.

رئیس انجمن نمایش فارس ادامه داد: تاکید  اعضای  هئیت رئیسه انجمن نمایش استان بر آن است  که در یک  تعامل چند سویه ضرورت و اهمیت نقش تئاتر به عنوان هنری پویا، کاربردی  و تفکرزا  که فعالیت آن  در تمام  لایه های اجتماع شکل می گیرد ادراک گردد و این مهم جز  در سایه همکاری تمام  نهاد های اجرایی استان میسر نمی شود .

وامق گفت: برنامه جشن ٩٢ سالگی تئاتر فارس که برای اولین بار  با حمایت ویژه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس  برگزار می شود و در قالب یک هفته که در هر روز اختصاص به یک ویژه برنامه دارد. در روز ١١ اردیبهشت ماه که به  نام تئاتر  و موسیقی نام گذاری شده است علاوه بر حضور هنرمندان  تئاتر  استان  در برنامه کنسرت چارتار از فعالین  موسیقی  نمایش  تقدیر  و  در این روز  از هنرمندان پیشکسوت که در بستر بیماری هستند دیدار خواهد شد .

وی افزود: در روز سه شنبه ١٢/٢/٩٦ با عنوان تئاتر و ادبیات از نام آوران ادبیات نمایشی در سال ٩٥ تقدیر خواهد شد و با توجه به  تقارن  این  روز  با روز بزرگداشت  مقام معلم، برترین  معلمان  تئاتر  شیراز مورد تقدیر قرار می گیرند. ضمنا در این مراسم، برنامه راهبردی تئاتر  استان که علاوه بر آسیب  شناسی به راه کار های  ارتقاء تئاتر  استان نیز پرداخته  شده است به انضمام برنامه کاربردی شش ماهه نخست به مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان،جهت عملیاتی شدن برنامه ها  ارائه خواهد شد.

او اشاره داشت: در روز چهارشنبه ١٣/٢/٩٦ با  عنوان تئاتر و سینما علاوه بر اکران یک فیلم که بر اساس اقتباس از یک نمایشنامه برتر ادبیات نمایشی جهان تولید شده  است از هنرمندان تئاتری فعال  در سینما نیز تقدیر می شود . در روز پنجشنبه ١٤/٢/٩٦ با عنوان تئاتر و دفاع مقدس با برنامه های زیارت از قبور مطهر شهدا در گلزار شهدای دارالرحمه با حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و هنرمندان تئاتر، دیدار از جانبازان سرافراز هشت سال دفاع مقدس و اجرای نمایش خیابانی با موضوع دفاع مقدس برگزار می گردد.

وامق اظهار داشت: در روز جمعه ١٥/٢/٩٦ با عنوان تئاتر  و هنرهای تجسمی اجرای یک پرفورمنس نمایشی به همراه نمایشگاه عکس تئاتر و برنامه تقدیر از عکاسان  فعال در عرصه نمایش و در روز  شنبه ١٦/٢/٩٦ با عنوان "تئاتر برای همه" شاهد اجرای نمایش در زندان ها، خانه های سالمندان، مدارس و مراکز تاریخی- فرهنگی خواهیم بود.

رئیس انجمن نمایش فارس بیان کرد: این شعار گویای  نقش و اهمیت تئاتر بر رشد فرهنگی جامعه است و امید است که روزی کارکرد این  مهم  در جامعه  ما  درک و کاربردی  شود. در روز  یکشنبه با عنوان  تئاتر  و معماری، علاوه بر افتتاح مجموعه تئاتر شهر از  المان تئاتر رونمایی خواهد شد و در این روز  از برترین اساتید نمایش ایرانی تقدیر و در راستای آشنایی جامعه با تئاتر با همکاری روزنامه های کثیرالانتشار هر روز  مقالات تخصصی نمایش در صفحات فرهنگ و هنر چاپ می‌شود.

 




نظرات کاربران