در حال بارگذاری ...

سمانه حق شناس بازیگر تئاتر شیراز درگذشت

معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، غم از دست دادن «سمانه حق شناس»از بازیگران شیراز که در سانحه رانندگی دار فانی را وداع گفت، به جامعه هنری استان و خانواده آن مرحومه تسلیت گفت.

مهدی امید بخش، فقدان «سمانه حق شناس» بانوی اهل تئاتر شیراز را تسلیت گفت و بیان داشت: این بازیگر جوان با نقش آفرینی در نمایش هایی از جمله «مضحکه لیر نوروزی و تئاتر پل» در سالهای متمادی توانست به عرصه تئاتر شهرش خدمت کرده و با رفتنش از این دیار فانی، با به جا گذاشتن یاد و خاطرات روزهای پر تلاشش، همراهان و خانواده خود را داغدار کرد.  

معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس با اشاره به از دست دادن این بانوی جوان تئاتر فارس، افزود: اهمیت و ارزش نهادن به هنرمندان جوان عرصه تئاتر می تواند راه و بستری مناسب جهت ترویج فرهنگ ایرانی اسلامی در جای جای نقاط فارس به عنوان گهواره تمدنی ایران زمین باشد.

امید بخش با تاکید براینکه جوانی، فرصت بی بدیل زندگی و سرآغاز استحکام شخصیت و ظهور و بروز استعدادهای انسانی است، اظهار داشت: جوامعی که این منبع سرشار انسانی و سرمایه ی اجتماعی را در اختیـــار دارند، علی الاصول باید آینده ای امیدبخش را پیش روی خود ترسیم نمایند و فقدان هنرمندانی از این دست مایه بسی درنگ است و جای تاسف دارد.

معاون هنری فرهنگ و ارشاد استان، ادامه داد: آمارها حاکی از آن است که با وجود ٢٣ میلیون جوان ایرانی در دو دهه آینده همچنان با جامعه ای مولد روبرو هستیم و همچنان جوانی جمعیت در ایران یکی از ویژگی های کشور ما خواهد بود. این جمعیت جوان با سرعتی چشمگیر، به جمعیتی هنرمند و تحصیلکرده تبدیل می شوند و بر همه ارکان و شئون جامعه بویژه فرهنگ، ادب و هنر، تأثیر می‌گذارد.

مهدی امید بخش سیاست‌گزاری، برنامه ریزی و تدارک مناسب برای تربیت این نسل، را یکی از جدی ترین و اولویت دارترین موضوعات دانست و از دست دادن هر کدام از این قشر تاثیر گزار را برای جامعه هنری، مایه بسی درد و رنج بیان کرد و در پایان گفت: بررسی ضرورت و چگونگی مشارکت اجتماعی نسل جوان به عنوان راهی برای توانمند سازی و حضور فعال اجتماعی جوانان در عرصه فرهنگ فارس، بسیار حائز اهمیت است که بایست به صورت جدی به آن پرداخته شود.

«سمانه حق شناس» بانوی تئاتر شیراز، با نقش آفرینی در نمایشهایی از جمله«مضحکه لیر نوروزی و تئاتر پل» به کارگردانی حسین یزدیان در گروه هنری مهرگان، سال های متمادی به عرصه تئاتر شهرش خدمت کرد و با رفتنش داغی بر دل خانواده و همراهان هنریش گذاشت. یادش گرامی و روحش قرین رحمت باد.




نظرات کاربران