در حال بارگذاری ...

اجرای نمایش«گمشده در یانکرز» در سالن استاد لایق شیراز

نمایش«گمشده در یانکرز» نوشته نیل سایمون به کارگردانی رضا حدادی از ٢٧ بهمن در سالن استاد لایق واقع در مجموعه تئاتر شهر میزبان علاقه مندان تئاتر در شیراز است.

به گزارش تئاتر فارس؛ نمایش«گمشده در یانکرز» نوشته نیل سایمون به کارگردانی رضا حدادی از ٢٧ بهمن در سالن استاد لایق واقع در مجموعه تئاتر شهر میزبان علاقه مندان تئاتر در شیراز است.

گمشده در یانکرز نمایشنامه‌ای کمدی اثر نیل سایمون است. این نمایشنامه یکی از محبوب‌ترین و مهم‌ترین نمایشنامه های نیل سایمون است بدین جهت که جوایز متعددی از جمله جایزه پولیتزر بهترین نمایشنامه نویسی در سال ١٩٩١ را برنده شده است.

در این اثر علاوه بر طنز موقعیتی جالب کار، که در نتیجه ی تفاوت های آشکار شخصیت های نمایش است، همچنین طنز کلامی گیرای نیل سایمون نیز خودنمایی میکند و مخاطب را تا آخرین لحظه با خود همراه می‌کند.

این نمایشنامه در به شیوه ی طنز به مسائل مهمی مانند خانواده و تربیت فرزندان می پردازد.

در نمایشنامه گمشده در یانکرز، با دو نوجوان مواجه ایم که قرار است به علت سفر کاری پدرشان (ادی)، مدتی را در محله ی یانکرز نیویورک با مادربزرگ بی عاطفه و عمه ی کودک صفت و شیرین عقل خود سپری کنند. ورود لویی (عموی بچه ها) که یک خلافکار فراری است، اتفاقاتی را درون این خانواده ی از هم پاشیده رقم می زند و بچه ها تا هنگام بازگشت پدرشان، با واقعیت های مختلف زندگی روبرو می شوند.

در این نمایش، شمس آفاق شفیعی، رضا حدادی، کامران گودرزی، علیرضا بنیادی، شیرین جبرئیلی، نرگس طاهریان فرد نقش آفرینی می‌کنند.

دیگر عوامل اجرایی نمایش گمشده در یانکرز عبارتند از: دستیاران کارگردان: پویا شورانگیز، پرنیا رضایی   منشی صحنه: فاطمه طاهریان فرد، مدیر صحنه: مجتبی پای‌‍‍‍ پوران، طراح لباس و موسیقی: کامران گودرزی،     مجریان نور و صدا: مجید کرمی، فرزاد غفوری، دستیاران صحنه: فاطمه و نرگس طاهریان فرد، طراح و اجرای پوستر و بروشور: جعفر ناصری، ساخت تیزر: مجتبی پای پوران، امیر حسین موسوی

تئاتر «گمشده در یانکرز»، از ٢٧  بهمن ماه هرشب ساعت ۱۹ در مجموعه تئاتر شهر سالن استاد لایق به روی صحنه می رود و علاقه مندان می توانند بلیت نمایش را با تخیف در ایام هفته از وبسایت Irantic.com و گیشه تهیه نمایند.




مطالب مرتبط

نخستین گام بیست‌و‌هشتمین جشنواره‌ منطقه‌ای، محکم برداشته شد

نشاط اجتماعی و مشارکت مردمی در جشنواره‌ تئاتر پارس
نخستین گام بیست‌و‌هشتمین جشنواره‌ منطقه‌ای، محکم برداشته شد

نشاط اجتماعی و مشارکت مردمی در جشنواره‌ تئاتر پارس

جشنواره تئاتر منطقه‌ای پارس، پس از چهار روز ایجاد شور و نشاط فرهنگی و اجتماعی در شیراز و مشارکت حداکثری مردم در دو بخش صحنه‌ای و خیابانی، امشب برگزیدگان خود را خواهد شناخت.

|

«مختک» در شیراز اجرا شد

«مختک» در شیراز اجرا شد

نمایش «مختک» به نویسندگی و کارگردانی فرهاد ارشاد، به مدت 10 شب در تماشاخانه استاد هودی شیراز به صحنه رفت.

|

نظرات کاربران