در حال بارگذاری ...
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس:

متمرکز کردن بودجه های فرهنگی دستگاه های اجرایی سبب ارتقا کیفیت هنر می‌شود

سهرابی گفت: متمرکز کردن بودجه های فرهنگی دستگاه های اجرایی و هدایت این بودجه به سمت فرهنگ و هنر، سبب ارتقای سطح کیفی فعالیت های فرهنگی و هنری می شود.

به گزارش تئاتر فارس، صابر سهرابی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، به همراه مهدی رنجبر، معاون هنری و سینمایی این اداره کل، به صورت سرزده به بازدید سالن تئاتر استاد هودی واقع در پارک آزادی شیراز رفتند.

در این بازدید سرزده هنرمندان تئاتر، از نزدیک با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، مسایل و مشکلات خود را بیان کردند.

صابر سهرابی نیز در جمع این هنرمندان گفت: با همه دوستان هنری دیدار و گفتگو کرده ام، و باید بگویم هرچند از نظر مالی دست ما بسته بود، ولی این عزیزان هیچ گاه از همراهی و همکاری با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کوتاهی نکردند و همیشه در کنار ما بودند که جای بسی تقدیر دارد.

سهرابی ادامه داد: به دنبال آن هستیم تا با متمرکز کردن بودجه های فرهنگی دستگاه های اجرایی و هدایت این بودجه به سمت فرهنگ و هنر، علاوه بر ارتقای سطح کیفی و کمی فعالیت های فرهنگی و هنری در سطح استان، از نظر مادی نیز بتوانیم از هنرمندان و فرهنگ وران حمایت کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس تأکید کرد: اگر تنها ٥ دستگاه اجرایی در پله اول به این قضیه ورود کنند و بودجه فرهنگی خود را در اختیار انجمن های فرهنگی و هنری قرار دهند، می توانیم گام های بلندی را در ارتقای سطح کیفی و کمی فعالیت های فرهنگی و هنری و به تبع آن پیشگیری از آسیب های اجتماعی برداریم.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان فارس با اشاره به جشنواره پویانمایی که با همکاری دستگاه قضایی استان برگزار شد خاطرنشان کرد: همچنان که دیدیم نه تنها دستگاه قضایی بلکه جامعه نیز از ثمرات چنین جشنواره هایی که با همکاری بین دستگاهی و انجمن های هنری برگزار می شود، می تواند بهره ببرد.

در حاشیه این بازدید، صابر سهرابی، به تماشای گوشه ای از نمایش «یک هفته راه رفتن در بهشت» به نویسندگی رضا گشتاسب و کارگردانی محمدهادی هاشمی زاده، که منتخب جشنواره تئاتر فجر فارس جهت شرکت در  جشنواره بین المللی فجر است، نشست.

لازم به ذکر است که نمایش های «یک هفته راه رفتن در بهشت» به کارگردانی محمدهادی هاشمی زاده و «گذشتن از گذشته ای که نمی گذرد» به کارگردانی ابوالفضل فرهادی، نمایندگان فارس در جشنواره بین المللی فجر امسال است.




مطالب مرتبط

نخستین گام بیست‌و‌هشتمین جشنواره‌ منطقه‌ای، محکم برداشته شد

نشاط اجتماعی و مشارکت مردمی در جشنواره‌ تئاتر پارس
نخستین گام بیست‌و‌هشتمین جشنواره‌ منطقه‌ای، محکم برداشته شد

نشاط اجتماعی و مشارکت مردمی در جشنواره‌ تئاتر پارس

جشنواره تئاتر منطقه‌ای پارس، پس از چهار روز ایجاد شور و نشاط فرهنگی و اجتماعی در شیراز و مشارکت حداکثری مردم در دو بخش صحنه‌ای و خیابانی، امشب برگزیدگان خود را خواهد شناخت.

|

«مختک» در شیراز اجرا شد

«مختک» در شیراز اجرا شد

نمایش «مختک» به نویسندگی و کارگردانی فرهاد ارشاد، به مدت 10 شب در تماشاخانه استاد هودی شیراز به صحنه رفت.

|

نظرات کاربران