در حال بارگذاری ...
با نام استاد ابوالقاسم پورشکیبایی

مجموعه فرهنگی هنری بامداد هنر فعالیت های تئاتر خود را در تماشاخانه این مجموعه ادامه خواهد داد

نامگذاری مکان های فرهنگی هنری به اسم اساتید و پیشکسوتان عرصه هنر امیر شایسته ایست که از دیرباز در کشور های مختلف مرسوم شده است که در سال های اخیر با توجه به ایجاد تماشاخانه های بخش خصوصی در تهران و شهرستان ها تعداد قابل توجهی از این تماشاخانه ها به اسم اساتید و پیشکسوتان عرصه تئاتر نامگذاری شده اند.

به گزارش تئاتر شیراز ، در شیراز نیز سالن های تئاتر دولتی از همین رویه پیروی می‌کنند مانند تماشاخانه استاد رحیم هودی، تماشاخانه استاد احمد سپاسدار و ... 

داوود صیادی نژاد مدیر این مجموعه در گفتگو با هنر شیراز گفت: تماشاخانه استاد ابولقاسم پورشکیبایی به عنوان اولین تماشاخانه تئاتر بخش خصوصی شیراز بعد از انقلاب اسلامی با تمایل به اینجانب و با مشورت اساتید پیشکسوت تئاتر شیراز به اسم مرحوم پورشکیبایی نامگذاری و در تاریخ 31/1/96 شروع به فعالیت نمود که در مدت 11 ماه میزبان 14 تئاتر و میزبان بخشی از جشنواره 28امین جشنواره تئاتر استان فارس و حدود 1500 تمرین تئاتر و نشست ها و کارگاه های آموزشی تئاتر بوده است.
صیادی نژاد در ادامه گفت : این تماشاخانه در راستای بهبود کیفیت و تجهیز مجدد و اضافه کردن کاربری سینما و بالا بردن ظرفیت تماشاگران از 60 نفر (نیمکت) به 100 نفر (صندلی سینما) و گسترش فیزیکی فضای خدماتی حدود 5 ماه به حالت تعطیل درآمد که پس از بازگشایی میزبان جلسات نقد و بررسی 29 امین جشنواره تئاتر استان فارس و در دو تئاتر در مدت 45 روز بوده است.
شایان ذکر است با توجه به اینکه این مکان دارای مجوز های مختلفی مانند مجوز تماشاخانه مجوز نگارخانه ، مجوز سینما و سالن اجتماعات و همایش می باشد ، در سال گذشته به عنوان مجموعه فرهنگی هنری کیان نامگذاری شد و پس از بازسازی نام مجموعه کیان به بامداد هنر تغییر یافت اما کلیه فعالیت های مربوط به تئاتر این مجموعه از ابتدا تا کنون تحت عنوان تماشاخانه استاد ابولقاسم پورشکیبایی انجام پذیرفته است.
مدیر مجموعه بامداد هنر با گلایه مندی از افرادی که پیش از کسب اطلاع قضاوتی ناآگاهانه نموده و بر اساس این قضاوت در محافل مختلف هنری اقدام به ایجاد شایعه ای مبنی بر حذف نام استاد پورشکیبایی از تماشاخانه کرده اند افزود : احتمالا دلواپسی این دوستان از نیت خیرشان منشا میگیرد، ای کاش دوستان ما آگاهمان پیش از قضاوت حداقل نه به عنوان پیشکسوت ، نه به عنوان هنرمند فعال در عرصه تئاتر و نه حتی به عنوان رهگذری فرهنگ دوست که در خیابان حافظ قدم میزند، نیم نگاهی کوتاه به تابلو سر درمجموعه فرهنگی هنری بامداد هنر می انداختند تا حداقل از دل سوخته تئاترشان رفع دلواپسی می شد یا در پرسه های هر روزه خود در فضای مجازی به خود زحمت میدادند و سری هم به صفحات مربوطه به این مجموعه می زدند یا حداقل نگاهی کوتاه به تبلیغات تئاتر های این تماشاخانه اجرا می شود ، میکردند و بعد مارا قضاوت می نمودند.
صیادی نژاد در خاتمه با اشاره به اینکه به قول قدیمی ها العاقل فی الاشاره به عنوان مالک مجموعه فرهنکی هنری بامداد هنر گفت : صریحا و نه فی الاشاره به این دوستان عرض میکنم تا روزی که اینجانب مسئولیت این مجموعه را بر عهده دارم، بر عهد خویش نه با شما و نه با ا داره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس که با خانواده محترم استاد ابولقاسم پورشکیبایی میمانم و کلیه فعالیت های تئاتر این مجموعه در قالب تماشاخانه استاد ابولقاسم پورشکیبایی انجام خواهد شد .
گفتن برخی حرف ها مانند کل مطالب فوق مصداق فرمایش احمد شاملو است که میگفت گفتن بعضی حرف ها زبان آدم را میسوزاند و نگفتنش مغز استخوان را. 




مطالب مرتبط

نخستین گام بیست‌و‌هشتمین جشنواره‌ منطقه‌ای، محکم برداشته شد

نشاط اجتماعی و مشارکت مردمی در جشنواره‌ تئاتر پارس
نخستین گام بیست‌و‌هشتمین جشنواره‌ منطقه‌ای، محکم برداشته شد

نشاط اجتماعی و مشارکت مردمی در جشنواره‌ تئاتر پارس

جشنواره تئاتر منطقه‌ای پارس، پس از چهار روز ایجاد شور و نشاط فرهنگی و اجتماعی در شیراز و مشارکت حداکثری مردم در دو بخش صحنه‌ای و خیابانی، امشب برگزیدگان خود را خواهد شناخت.

|

«مختک» در شیراز اجرا شد

«مختک» در شیراز اجرا شد

نمایش «مختک» به نویسندگی و کارگردانی فرهاد ارشاد، به مدت 10 شب در تماشاخانه استاد هودی شیراز به صحنه رفت.

|

نظرات کاربران