در حال بارگذاری ...

نمایش «کله پوکها» درفراشبند به صحنه رفت

نمایش کله پوک ها نوشته نیل سایمون، نمایشنامه نویس شهیر آمریکایی، با کارگردانی فائزه رستگاری از تاریخ ۲۱ تا ۲۴ آذرماه در تالار وحدت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فراشبند به روی صحنه رفت.

به گزارش تئاتر فارس، ماجراهای این نمایش کمدی، اجتماعی در روستایی دور افتاده در روسیه اتفاق می‌افتد.

لئون تولچینسکی معلم ۳۰ ساله ای که برای تدریس وارد روستا می شود اما پس از برخورد با اهالی روستا متوجه می شود که آنها همگی دچار نفرین شده و کارهایی خلاف عقل و وارونه انجام می دهند. او عاشق دختر یکی از اهالی روستا می شود، اما به زودی متوجه می شود که فقط بیست و چهار ساعت فرصت دارد تا نفرین را بی اثر کند، وگرنه خود نیز دچار نفرین خواهد شد.

این نمایشنامه از آثار شاخص نیل سایمون نویسنده شاخص دوران معاصر است که علاوه بر داشتن موقعیت های کمیک و طنز کلامی -که از مشخصه های دیگر آثار او نیز به حساب می آید- بیانگر داستان مردمانی است که خود خواسته دچار جهل و ناآگاهی شده اند. مفاهیمی عمیق از موضوعات اجتماعی که در قالبی کمدی بیان شده است.

در این نمایش برزین مهرآبادی، محمدصادق سمیعی فر، شیدا زارع، زهرا دمیری، مرتضی سلمان پور، حمیده حقدل، زهرا حسین آبادی و عرفان قشقایی به عنوان بازیگر به ایفای نقش می پردازند.

کله پوک ها دومین نمایش غیر بومی است که در یک ماه اخیر در این شهرستان به روی صحنه می رود .

لازم به ذکر است که این نمایش توسط گروه تئاترون از شهرستان شیراز و اولین بار اجرای خود را در فراشبند به روی صحنه می برد.

عباس فولادی مسئول انجمن هنرهای نمایشی فراشبند اظهار کرد: حضور گروه‌های نمایشی سایر شهرها در فراشبندباعث افزایش تبادل اطلاعات، دانش و تجربیات هنرمندان این حوزه شده و در آینده رشد کیفی نمایش‌های هنرمندان فراشبند را در پی خواهد داشت.

وی با تأکید بر این که برای ادامه این کار بستر مناسب فراهم شده است، افزود: با تمهیدات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فراشبند، مکان مناسبی برای اسکان گروه‌های غیر بومی مهیا شده است تا بخش عمده‌ای از دغدغه هنرمندان این حوزه برطرف شود.

فولادی آشنایی مردم با هنرمندان و گروه‌های نمایشی سایر شهرستان ها و همچنین تسهیل نمودن تماشای نمایش های خارج از شهرستان را  از دیگر اهداف این انجمن برشمرد.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران