در حال بارگذاری ...

تئاتر عروسکی «حسنی و لوبیای سحرآمیز» در تماشاخانه استاد هودی شیراز

اجرای عموم تئاتر عروسکی «حسنی و لوبیای سحرآمیز» در تماشاخانه استاد هودی، کاری تازه از گروه تئاتر سعدی است که از ۱۸ آذرماه بر صحنه اجرا می شود.

به گزارش تئاتر فارس ،اجرای عموم تئاتر عروسکی «حسنی و لوبیای سحرآمیز» در تماشاخانه استاد هودی، کاری تازه از گروه تئاتر سعدی است که از ۱۸ آذرماه بر صحنه اجرا می شود.

«حسنی و لوبیای سحرآمیز» نمایشنامه ای  اقتباس شده از داستان جک و لوبیای سحرآمیز به نویسندگی فاطمه ابطحی در تماشاخانه استاد رحیم هودی به روی صحنه خواهد رفت.

این اثر نمایشی با هدایت نرگس شیرازی نژاد فارغ التحصیل رشته کارگردانی نمایش و با همراهی جمعی از دانش آموختگان رشته نمایش و به شیوه ای عروسکی معروف به تاپ تیبل روایت گر قصه زندگی پسرکی بازیگوش به نام حسنی خواهد بود که با مادرش در یکی از روستاهای شمال ایران زندگی می کنند و برای تامین هزینه های زندگی مجبور به فروش تنها سرمایه خود گاوی به نام «خانم حنا» می شوند. اما در راه فروش با پیرمرد جادوگری آشنا شده و مسیر زندگی شان عوض می شود. 

داستان این نمایش که ویژه رده سنی کودکان می باشد با شعر و موسیقی نیز همراه است. روایتی سرشار از پندهای آموزنده که پیش از این نیز از قاب تلویزیون به شکلهای دیگری به تصویر کشیده شده است. اما این بار اعضای گروه تئاتر سعدی تصمیم گرفته اند که این نمایش شاد کودکانه را به شیوه ای عروسکی بر صحنه تئاتر تقدیم نگاه مخاطبان خود کنند. مخاطبانی که علاوه بر کودکان می تواند یادآور خاطرات بسیاری برای نوجوانان و حتی بزرگسالان نیز باشد.

عوامل اجرایی این نمایش عروسکی که در زمانی پنجاه دقیقه ای و از روز یکشنبه میزبان علاقه مندان خواهند بود امیدوارند در تماشاخانه استاد هودی بتوانند لحظات خوبی را برای مخاطبان خود رقم بزنند.

از دیگر عوامل اجرایی این نمایش می توان به سازندگان عروسک های این نمایش یعنی زهرا قربانی و ملیحه زحمتکش که از عروسک سازان باسابقه استان فارس نیز می باشند اشاره کرد. همچنین ابوالفضل فرهادی به عنوان طراح صحنه، سعید کامکار در مقام طراح نور و محسن گل آرایش که طراحی پوستر و بروشور آن را به عهده داشته اند با همراهی فاطمه زراعت پیشه، فاطمه غیثی، پریسا احمدی، مریم شاهی، فاطمه بارونی، هستی صندید، بهار طباطبایی، سارا شیرازی نژاد، سولماز منتصری، سهیلا کاظمی، زهرا بدیعی فرجام، آزاده بلادی و آرزو کیانی که عروسک گردانان این نمایش هستند، روایت گر داستان حسنی و لوبیای سحر آمیز خواهند بود.
گروه تئاتر سعدی که پیش از این  و در تابستان با اجرای نمایش راز کلبه شکلاتی در تالار حافظ میزبان کودکان بوده، با همراهی سایر اعضای گروه از ۱۸ آذرماه هر شب از ساعت ۱۸ پذیرای مخاطبان هنر تئاتر خواهد بود. در این نمایش الهام موسوی، ابوالفضل بوستانی، حسن فلاح زاده، نرگس شیرازی نژاد ، پوریا احمدی، نجلا شریفی و سمیرا عزیز نژاد به عنوان صداپیشه گروه اجرایی را همراهی خواهند کرد.

همچنین، صیاد مرئی و محمدعلی امیری به عنوان دستیار کارگردان در کنار مهران زارع مدیر صحنه، محسن استواری مدیر اجرایی، آزاده بلادی منشی صحنه، محمود علمدار و میثم نظری ساخت دکور، فائزه غیثی عکاس از دیگر اعضای گروه اجرایی این نمایش هستند.




مطالب مرتبط

نخستین گام بیست‌و‌هشتمین جشنواره‌ منطقه‌ای، محکم برداشته شد

نشاط اجتماعی و مشارکت مردمی در جشنواره‌ تئاتر پارس
نخستین گام بیست‌و‌هشتمین جشنواره‌ منطقه‌ای، محکم برداشته شد

نشاط اجتماعی و مشارکت مردمی در جشنواره‌ تئاتر پارس

جشنواره تئاتر منطقه‌ای پارس، پس از چهار روز ایجاد شور و نشاط فرهنگی و اجتماعی در شیراز و مشارکت حداکثری مردم در دو بخش صحنه‌ای و خیابانی، امشب برگزیدگان خود را خواهد شناخت.

|

«مختک» در شیراز اجرا شد

«مختک» در شیراز اجرا شد

نمایش «مختک» به نویسندگی و کارگردانی فرهاد ارشاد، به مدت 10 شب در تماشاخانه استاد هودی شیراز به صحنه رفت.

|

نظرات کاربران