در حال بارگذاری ...

آیین رونمایی از کتاب «پنج‌گو» در نمایشگاه کتاب فارس برگزار شد

رونمایی از کتاب پنج گو مجموعه پنج تئاتر نوشت از پنج نویسنده در حاشیه نمایشگاه بزرگ کتاب با حضور سعید رضا خوش شانس نویسنده و امیر سمامی حائری نویسنده و ناشر مجموعه رونمایی شد.

به گزارش تئاتر فارس ، رونمایی از کتاب پنج‌گو مجموعه پنج تئاترنوشت از پنج نویسنده با حضور دو تن از نویسندگان و ناشر در حاشیه نمایشگاه برزگ کتاب فارس و در آخرین روز نمایشگاه در سرای هنر و اندیشه برگزار شد.

این مراسم که به همت حسن دهقان نویسنده و روزنامه نگار شیرازی در نمایشگاه کتاب فارس برگزار شد مجموعه تئاتر نوشت پنج گو با حضور دو تن از نویسندگان و حسین قهرمانی بازیگر و کارگردان تئاتر و نوید جعفری طراح و کارگردان تئاتر و جمعی از  هنرمندان و اهالی فرهنگ و هنر برگزار شد.

در ابتدای این نشست حسین قهرمانی ضمن قدردانی از حضور مخاطبان در این نشست تخصصی در خصوص تئاتر نویسی و فعالیت های صورت گرفته توسط سعید رضا خوش شانس و آرمان طیران نویسندگان شیرازی که آثارشان در این مجموعه منتشر شده است سخن گفت.

در ادامه سعید رضا خوش شانس ضمن معرفی امیر سمامی حائری دیگر نویسنده این مجموعه و ناشر کتاب به برشمردن تفاوت های نمایشنامه و تئاتر نوشت پرداخت و در خصوص تئاتر نوشت رویای کولی آشفته گفت: رویای کولی آشفته روایت زنی است که به جرم قتل در زندان به مرور وقایع گذشته می پردازد و از دل این روایت نقبی به شرایط اجتماعی می زند. این اثر در قالب دژاوو تراژدی نوشته شده است که در خصوص این شیوه نگارش در انتهای اثر پژوهشی کامل آشنایی هرچه بهتر مخاطب با این نوع تئاتر نویسی و شیوه پیوست شده است.

در ادامه این نشست امیر سمامی حائری نویسنده تئاترنوشت «گور آخر» و ناشر مجموعه پنج گو در خصوص این مجموعه توضیحاتی کوتاه داد و افزود نشر پارینه هنر آمادگی دارد در خصوص چاپ و نشر نمایشنامه ها و تئاتر نوشت ها با نویسندگان همکاری نماید.

در خاتمه این نشست نوید جعفری کارگردان و بازیگر تئاتر فارس ضمن برشمردن نقاط قوت تئاتر نویسی سعید رضا خوش شانس گفت: آنچه اثار این نویسنده جوان را با سایر آثاری که این روزها به عنوان متن تئاتر و نمایش میبینیم متمایز می کند نگاه موشکافانه او به اقیلم و هویت و بومی است و استفاده و زبان و نشانه هایی که ریشه در فرهنگ عامه مردم دارد.

نوید جعفری در ادامه افزود: در تمامی تئاتر نوشت های خوش شانس هر شخصیت با زبانی مختص خود سخن می گوید بر خلاف پدیده غلط و رایجی که متاسفانه از سریال های تلویزیونی پا در تئاتر ما نهاده و گویی تمام آدمها از یک کارخانه و با یک زبان بیرون آمده اند.

وی در خاتمه با خواندن بخش کوتاهی از تئاتر نوشت رویای کولی آشفته گفت: بی تردید سعید رضا خوش شانس هنوز شاهکارهای دیگری در چنته دارد و شک ندارم در آینده نام وی را بیشتر از امروز خواهیم شنید.

در خاتمه این مجموعه نمایشنامه به همراه مجموعه نمایشنامه دیگری از این نویسنده که حاوی دو تئاتر نوشت : گاوچرانهای مفرغی و مرثیه ای برای مادمازل کارمو بود توسط دکتر خوش اقبال رئیس گروه فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس ، جمشید رضایی معاونت فرهنگی شهرداری شیراز ، و با حضور هنرمندان و نویسندگان رونمایی شد.

گفتنی است مجموعه پنج گو حاوی :
تئاترنوشت «رویای کولی آشفته» نوشته‌ی سعیدرضا خوش‌شانس
تئاترنوشت «گور آخر» نوشته‌ی امیر سمامی حائری
تئاترنوشت «هی! تو گفتی کی هستی؟» از آرمان طیران
تئاترنوشت «این چند تکه کاغذ» از محسن جسور 
تئاترنوشت «۴*۶» از سیروس همتی است که در کتابفروشی های معتبر در دسترس عموم علاقه مندان است.
 




مطالب مرتبط

نگاهی به نمایش «محسن اثر پروانه»

داستان یک فروپاشی
نگاهی به نمایش «محسن اثر پروانه»

داستان یک فروپاشی

نوید جعفری، «محسن اثر پروانه» نوشته آرمین حمدی پور و کارگردانی رعنا شبانکاره، ادعایی ندارد جز آنکه می خواهد یک تئاتر باشد با همه ملزوماتی که از یک تئاتر سراغ داریم. شاخصه اصلی محسن اثر پروانه آنجاست که ...

|

نگاهی به نمایش سیاه بازی «خواستگاری کتی ۲۰۲۰»

سیاه بازی در خاطره ابوریحان
نگاهی به نمایش سیاه بازی «خواستگاری کتی ۲۰۲۰»

سیاه بازی در خاطره ابوریحان

نمایش سیاه بازی «خواستگاری کتی ۲۰۲۰» به نویسندگی و کارگردانی علی ثابت در تماشاخانه ابوریحان میزبان علاقه مندان است، نوید جعفری کارگردان و منتقد تئاتر و سینما در یادداشتی به نقد و بررسی این نمایش پرداخته است.

|

نخستین گام بیست‌و‌هشتمین جشنواره‌ منطقه‌ای، محکم برداشته شد

نشاط اجتماعی و مشارکت مردمی در جشنواره‌ تئاتر پارس
نخستین گام بیست‌و‌هشتمین جشنواره‌ منطقه‌ای، محکم برداشته شد

نشاط اجتماعی و مشارکت مردمی در جشنواره‌ تئاتر پارس

جشنواره تئاتر منطقه‌ای پارس، پس از چهار روز ایجاد شور و نشاط فرهنگی و اجتماعی در شیراز و مشارکت حداکثری مردم در دو بخش صحنه‌ای و خیابانی، امشب برگزیدگان خود را خواهد شناخت.

|

نگاهی به اجرای هملت، به کارگردانی آرمین حمدی پور

در جستجوی تئاتر در جستجوی هملت
نگاهی به اجرای هملت، به کارگردانی آرمین حمدی پور

در جستجوی تئاتر در جستجوی هملت

نوید جعفری؛* آرمین حمدی پور از جمله کارگردانان های جوانی است که تمامی کارهایش را دنبال کرده‌ام. دیدن اولین تجربه هایش بصورت اتفاقی تا دیدن کارهای اخیرش بصورت عمدی ، تجربه جالبی است از طی شدن مسیری ...

|

نظرات کاربران