در حال بارگذاری ...
مدیرکل تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

با هنر نمایش می توانیم اندیشه های خویش را به گوش دیگران برسانیم

مدیرکل تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین پایانی جشنواره سراسری هنرهای نمایشی آیات این حرکت هنری را بستری مناسب جهت رشد و بالندگی هنرمندان عرصه نمایش خصوصاً هنرمندان متعهد قرآنی و عترتی توصیف کرد و گفت: این جشنواره به دنبال ارائه هویتی مستقل در عرصه تئاتر کشور برای هنرمندان این حوزه است.

به گزارش تئاتر فارس، مدیرکل تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سخنانی، هنر نمایش را یکی از هنرهای کهن در تاریخ بشری توصیف کرد که به سرمایه انسانی اتکا دارد و صرفاً به امکانات مادی وابسته نیست.

اصغر امیرنیا با بیان این که تئاتر زبان بین المللی و یکی از بلیغ ترین شیوه های ارتباط با دنیاست، گفت: با این هنر می توانیم اندیشه ها، باورها و اعتقادات خویش را به گوش دیگران برسانیم.

وی با اشاره به این که شیعیان با هنرنمایش درگونه شبیه خوانی و تعزیه آشنایی تنگاتنگی دارند و از مصایب اهل بیت علیهم السلام در این گونه نمایش آگاه می شوند، ابراز داشت: ما شاهد یک خلاء در این بخش بودیم که امیدواریم با حضور هنرمندان دغدغه مند و متعهد برطرف شود.

مدیرکل تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه جشنواره سراسری هنرهای نمایشی آیات را  بستری مناسب جهت رشد و بالندگی هنرمندان عرصه نمایش خصوصاً هنرمندان متعهد قرآنی و عترتی توصیف کرد و گفت: این جشنواره به دنبال ارائه هویتی مستقل در عرصه تئاتر کشور برای هنرمندان این حوزه می باشد.

امیرنیا همچنین به حضور بیش از صد گروه نمایشی  در دو بخش صحنه ای و خیابانی از سراسر کشور در این جشنواره اشاره کرد و گفت: این موضوع خود گواهی بر ضرورت ایجاد جشنواره های مستقل به موازات جشنواره های نمایشی در کشور می باشد.

پس از سخنان مدیرکل تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، از داوران بخش های صحنه ای و خیابانی جشنواره شامل رحیم هودی، اصغر همت، احمد سپاسدار، سعیدرضا خوش شانس، محمد لارتی، عادل و پژمان شاهوردی با اهدای لوح تقدیر  و برگزیدگان بخش های مختلف نیز معرفی شدند.




مطالب مرتبط

نخستین گام بیست‌و‌هشتمین جشنواره‌ منطقه‌ای، محکم برداشته شد

نشاط اجتماعی و مشارکت مردمی در جشنواره‌ تئاتر پارس
نخستین گام بیست‌و‌هشتمین جشنواره‌ منطقه‌ای، محکم برداشته شد

نشاط اجتماعی و مشارکت مردمی در جشنواره‌ تئاتر پارس

جشنواره تئاتر منطقه‌ای پارس، پس از چهار روز ایجاد شور و نشاط فرهنگی و اجتماعی در شیراز و مشارکت حداکثری مردم در دو بخش صحنه‌ای و خیابانی، امشب برگزیدگان خود را خواهد شناخت.

|

نظرات کاربران