در حال بارگذاری ...
مدیرکل فرهنگ و ارشاد فارس

هنر یک زبان انسانی و بین ‌المللی است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد فارس به نشان دادن اهمیت تئاتر در ارتقای کیفیت زندگی معنوی و مادی افراد جامعه اشاره کرد و گفت: از آن جا که هنر یک زبان انسانی و بین ‌المللی است تلاش کردیم تا نمایش ها، موضوعات و رویکردهای جشنواره تئاتر آیات با منظر قرآن به عنوان کلام خداوندگار هستی و کارگردان اصلی آفرینش مطابقت و همسویی داشته باشد.

به گزارش تئاتر فارس، آیین اختتامیه نخستین جشنواره ملی هنرهای نمایشی آیات شب گذشته در شیراز برگزار شد و برگزیدگان بخش های مختلف نمایش های صحنه ای و خیابانی معرفی شدند. در این آیین همچنین از غیاث ملک حسینی، خبرنگار روزنامه «خبرجنوب» و زهرا عسکری، خبرنگار خبرگزاری ایکنا به عنوان خبرنگاران و رسانه های برتر این جشنواره ملی تقدیر شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد فارس به نشان دادن اهمیت تئاتر در ارتقای کیفیت زندگی معنوی و مادی افراد جامعه اشاره کرد و گفت: از آن جا که هنر یک زبان انسانی و بین ‌المللی است تلاش کردیم تا نمایش ها، موضوعات و رویکردهای این جشنواره با منظر قرآن به عنوان کلام خداوندگار هستی و کارگردان اصلی آفرینش مطابقت و همسویی داشته باشد.

 

صابر سهرابی با تاکید بر این که مبانی تئاتر همان گنجایش های فرهنگی تئاتر است، براین اساس تئاتر باید جوابگوی نیاز انقلاب اسلامی و مردم این جامعه نیز باشد، گفت: این جشنواره با تمام توانش برای رسیدن به این مهم تلاش می  کند و در آینده نیز در ادامه همین رویکرد؛ تولیدات خود را عمیق تر و کارشناسانه تر خلق خواهد کرد.

وی افزود: در این مسیر باید تدوین مبانی مورد نیاز تکنیکی در نمایشنامه نویسی، کارگردانی، بازیگری و سایر بخش ها بر پایه تلاش و نظرات کارشناسی باشد و در عین حال از افق مورد نظر جشنواره دور نشویم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار امیدواری کرد که سازمان متبوع او با برنامه ریزی و خلق آثار ماندگار، همیشه پرچم دار حوزه دین و دین مداری آن هم از طریق هنر تاثیرگذار نمایش باشد و مطبوعات و خبرگزاری ها و رسانه ملی نیز آن ها را همراهی کنند.

 

صابر سهرابی گفت: این جشنواره برای اولین بار است که اجرایی می شود و این جشنواره ظرفیت آن را دارد تا اهمیت تئاتر در راستای ارتقا سطح معنوی جامعه مشخص کند. مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با اشاره به اینکه یکصد اثر به دبیرخانه این جشنواره رسیده بود که ٨١ اثر برای بخش اجرا به صاحبان اثر اعلام شد و از این میان ١٥ اثر انتخاب شدند، افزود: از بین آنها هفت اثر بخش صحنه ای و هشت اثر بخش خیابانی بودند.

سهرابی با تاکید بر اینکه نمایش یک زبان انسانی و بین المللی است، اضافه کرد: موضوع و رویکرد این جشنواره از قرآن گرفته شده است و مقدمات کار آن از سال ٩٦ آغاز شد و پیش بینی شده بود این جشنواره در بخش های صحنه ای، خیابانی و عروسکی اجرا شود که از بخش عروسکی خوب استقبال نشد و از جشنواره حذف شد.




مطالب مرتبط

نخستین گام بیست‌و‌هشتمین جشنواره‌ منطقه‌ای، محکم برداشته شد

نشاط اجتماعی و مشارکت مردمی در جشنواره‌ تئاتر پارس
نخستین گام بیست‌و‌هشتمین جشنواره‌ منطقه‌ای، محکم برداشته شد

نشاط اجتماعی و مشارکت مردمی در جشنواره‌ تئاتر پارس

جشنواره تئاتر منطقه‌ای پارس، پس از چهار روز ایجاد شور و نشاط فرهنگی و اجتماعی در شیراز و مشارکت حداکثری مردم در دو بخش صحنه‌ای و خیابانی، امشب برگزیدگان خود را خواهد شناخت.

|

نظرات کاربران