در حال بارگذاری ...
برای بررسی 8 اثر نمایشی نخستین دوره جشنواره

داوران بخش خیابانی جشنواره آیات معرفی شدند

داوران بخش خیابانی نخستین جشنواره ملی هنرهای نمایشی آیات همزمان با آغاز این رویداد در شیراز آغاز بکار کردند.

به گزارش  تئاتر فارس در این جشنواره که تا 28 آبان ماه در شیراز برگزار می‌شود محمد لارتی، عادل کروشاوی وپژمان شاهوردی کار قضاوت آثار خیابانی را به عهده دارند...
حضور نمایش های: "قرض" از کرمانشاه، "گونه زخمی خلیج" از کیش، "خط ریل آب" از همدان، "محاربه شمر" با شمر از ایلام، "زخم فراموشی" از اهواز، "او می‌آید" از ایلام، "بازگشت" از تهران و "نافرمان" از فسا انتخاب شده است که در ایام برگزاری جشنواره در محوطه مقابل تالار حافظ بصورت رقابتی اجرا می‌شوند.
همچنین در بخش صحنه ایی نمایش  "هشت" از ایلام، "کبوترانه در آتش" از قزوین، "آخرین خرناسه خشاب" از اراک، "سال گذشته در حرم از فانوس انتظار"، "طیطه" و "آبی‌ترین آسمان زمین" از شیراز در بخش صحنه‌ای اجرا می‌شوند
این جشنواره توسط معاونت قرآن وعترت وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی به میزبانی استان فارس برگزار میشود.
در این جشنواره قرار است 15 اثر صحنه‌ای و خیابانی در مدت 3 روز اجرا و روز دوشنبه 28 آبان ماه مراسم اختتامیه این جشنواره در مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان فارس برگزار می‌شود.
داستان‌های قرآنی و عترت، اقتباس از داستان‌های قرآن کریم، زندگی و سیره پیامبر اسلام و دیگر موضوعات مرتبط با دین از جمله موضوعات جشنواره هنرهای نمایشی آیات است. سوره مبارکه واقعه نیز به عنوان بخش ویژه جشنواره اعلام شده بود.
ترویج و گسترش قرآن و عترت در حوزه هنرهای نمایشی و شناسایی ظرفیت‌های نمایشی در حوزه قرآن و عترت از جمله اهداف برگزاری این جشنواره است.
اختتامیه این جشنواره نیز روز دوشنبه 28 آبان ماه ساعت 18 در مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان فارس برگزار می‌شود.




نظرات کاربران