در حال بارگذاری ...
در کارگاه آموزش خبر با حضور مدیران تئاتری شهرستان‌های فارس مطرح شد:

ایران تئاتر فضایی برای جهانی شدن تئاتر شهرستان‌ها

در حاشیه بیست و نهمین جشنواره تئاتر استانی فارس، جلسه آموزشی با حضور میترا رضائی مسئول درگاه‌های استانی ایران تئاتر در تالار غزل در مجموعه فرهنگی و هنری حافظ برگزار شد.

به گزارش تئاتر فارس، کارگاه  آموزشی خبر نماینده ایران تئاتر با مدیران انجمن های نمایش شهرستان های فارس در حاشیه بیست و نهمین جشنواره تئاتر این استان، برگزار شد.

در این جلسه میترا رضائی ضمن قدردانی از همراهی شهرستان‌های فارس در ارسال و پیگیری خبر فعالیت‌های شهرستان خود گفت: بی تردید با توجه به رشد رسانه های دیجیتال و مجازی در جهان امروز، هر فعالیتی در هر زمینه ای نیازی بیش تر از دیروز به اطلاع رسانی دارد و تئاتر به واسطه کمبود تریبون‌های دیگر به ارتباط بیشتر با مخاطب نیاز دارد و ایران تئاتر با ایجاد درگاه‌های استانی این امکان را فراهم کرده است.

نماینده ایران تئاتر با تشریح فعالیت‌ها و بخش‌های مختلف سایت ایران تئاتر و اینکه امروز ملاک به رسمیت شناخته شدن اجرای هر نمایشی رجوع به سایت ایران تئاتر است در خصوص اصول خبرسانی نکاتی را مطرح کرد و افزود: انجمن هنرهای نمایشی با ایجاد درگاه های استانی ایران تئاتر، امکان دیده شدن در سطح جهانی را برای دورافتاده ترین شهرستان‌های کشور ایجاد کرده است و اگر مدیران گروه های تئاتر شهرستان‌ها از این امکان بهره برداری نکنند یک قابلیت بین المللی را نادیده گرفته‌اند.

در ادامه رضائی در خصوص نحوه ارسال خبر، تولید محتوای مناسب، اطلاع رسانی صحیح پیرامون اجرا و ... مواردی را مطرح کرد.

او به امکان جدید دسترسی عممومی ارسال خبر برای درگاه های استانی اشاره کرد که با عنوان «از اینجا برای ما خبر ارسال کنید»، در قالب لینک روی صفحه نخست درگاه‌های استانی قابل مشاهده است وچگونگی محتوا و نحوه ارسال اخبار از این طریق را تشریح کرد.

در ادامه جلسه، مدیران انجمنهای نمایشی شهرستان‌ها با ابراز خرسندی از ایجاد این امکانات سوالات و مطالبات خود را در این خصوص مطرح کردند و رضائی با پاسخگویی به سوالات حاضران، گفت تمامی مطالبات و مشکلات انجمن‌های شهرستان‌ها نیز با اطلاع رسانی و جریان سازی صحیح ، به مسیر درست منتهی می‌شود که نتیجه ای دلخواه را در پی خواهد داشت.

 

 




نظرات کاربران