در حال بارگذاری ...
ابوالفضل فرهادی:

امیدوارم جشنواره به ارتقا سطح کیفی نمایش‌ها کمک کند

به گزارش تئاتر فارس، ابوالفضل فرهادی کارگردان شیرازی که  تئاتر «گذشتن از گذشته ای که نمی گذرد» را در بیست و نهمین جشنواره  تئاتر استانی به صحنه میبرد در خصوص روند آماده سازی و چگونگی به اجرا رساندن این نمایش گفت: «گذشتن از گذشته ای که نمی گذرد»  در ابتدا و با نیت حضور در جشنواره دانشجویی براساس یک  طرح اولیه قصه از پاییز سال ۹۶ شروع شده و با همراهی بازیگران و عوامل تئاتر سعدی طی یک پروسه زمانی تقریبا شش ماهه تولید شد. که خب البته با توجه این که قصه اصلی و نهایی این تئاتر در طول پروسه تولید بارها بازنویسی و جرح و تعدیل شده، در قیاس با بقیه کارهای تولید شده تئاتر سعدی ببشتر زمان برد. در ادامه هم در تابستان ۹۷ در مجموعه هنرشهرآفتاب دوازده شب به اجرای عموم درآمد و مجددا به بهانه جشنواره تئاتر استانی، این امکان و افتخار را داریم که این تئاتر را به روی صحنه ببریم.

او افزود: حضور در جشنواره قطعن می تواند برای هر گروهی ارزشمند و دارای شور و هیجانی باشد که در رقابت با بقیه گروه ها مورد ارزیابی و قضاوت قرار می گیرد. البته این مسأله در ظاهر این گونه است که روند اجراهای عموم در طی سال را کمی با اختلال همراه کرده. چرا که متاسفانه در اکثر شهرستان ها شاهد این ماجراهستیم که بیشتر گروه های نمایشی، فعالیت شان را معطوف به ایام برگزاری جشنواره می کنند، در حالی که از مفاد اصلی فراخوان جشنواره برگزاری اجرای عموم در طی سال هست. او افزود به همین خاطر در بسیاری از ایام می بینیم که سالن های نمایش میزبان هیچ گروه نمایشی نیست. شخصا به عنوان یک فعال عرصه تئاتر امیدوارم جشنواره تئاتر استانی در سال های آتی میزبان گروه هایی باشد که تولیداتشان در طول سال اجرا شده باشد. حداقل مزیتی هم که می تواند داشته باشد، پختگی اجراها برای حضور در جشنواره است.

ابوالفضل فرهادی  در باره  کیفیت بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان فارس گفت: به طور حتم هر گروه و انجمنی که مسئولیت برگزاری جشنواره استانی را عهده دار میشود، به دنبال این است که بتواند به خوبی و به نحو شایسته‌ای جشنواره را برگزار کند،  او افزود امسال و به دلیل کمبود منابع مالی که متاسفانه در تمام بخش های فرهنگی و حتی اجتماعی کشور به وجود اومده است، جشنواره با شرایط سخت و دشواری نسبت به سال های گذشته داره برگزار می‌شود.

فرهادی گفت: امیدوارم جشنواره امسال هم که با شور و هیجان همیشگی و با حضور فعالان تئاتری در حال برگزاری هست، بتواند به بالا بردن سطح کیفی تولیدات نمایشی هم کمک بکند.




نظرات کاربران