در حال بارگذاری ...
مدیرعامل انجمن هنر‌های نمایشی ایران:

هنرمندان تئاتر در استان هایشان بمانند

مدیرعامل انجمن هنر‌های نمایشی ایران در حاشیه آیین افتتاح جشنواره تئاتر استان فارس گفت: هنر نمایش در استان‌ها نیرومحرکه تئاتر کشور است و تاکید ما بر این است که هنرمندان هر منطقه باید در همان استان بمانند تا آداب و رسوم هنر نمایش بومی محو نشود.

به گزارش تئاتر فارس، حمید نیلی مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی ایران که برای حضور در آیین افتتاحیه بیست و نهمین جشنواره تئاتر فارس به شیراز سفر کرده بود گفت: جشنواره های استانی می‌تواند نقطه عطف هر استان و کشور باشد.

او افزود: حضور استعدادهای جدید و تولید کارهای نو اتفاقاتی است که برای هر مجموعه هنری خوشایند است و این امر در جشنواره ها محقق می‌شود.

نیلی با اشاره به حضورپرشور تماشاگران را در آیین افتتاحیه جشنواره استان فارس گفت: این مشارکت مردمی در افتتاحیه نشانه این است که مردم شیراز با تئاتر ارتباط خوبی دارد و استان فارس می‌تواند یکی از ستون‌های تئاتر کشور باشد. امیدوارم برآیند نهایی هم خوب باشد و منشا خیر و برکت برای استان فارس شود.

مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی گفت: تئاتر استان‌ها برای ما خیلی مهم  است چون اعتقاد داریم که استان‌ها می‌توانند نیروی محرکه تئاترکشور باشند.

او افزود: ما باید بتوانیم پتانسیل هر استانی را در استان خودش فعال ، تلاش خواهیم کرد پایه تئاتر استان‌ها تقویت شود چرا که اگر این اتفاق بیفتند هنرمندان با استحام بیشتری در استان خودشان کار می‌کنند و آداب و رسوم فراموش نمی‌شود.

حمید نیلی تصریح کرد: هنرمندان هر استان اگر در استان خودشان بمانند و فعالیت کنند اتفاقات بهتری برایشان رقم میخورد، چون دغدغه های فرهنگی مردم خودشان را می‌دانند و تا وقتی تئاتر مردمی نباشد اتفاقات مثبتی نمیفتند.

نیلی افزود: انجمن هنرهای نمایشی آمادگی دارد از یک نمایش استان فارس به مناسبت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی حمایت کند، اگر اثری با توجه به جغرافیای فرهنگی، هنری استان فارس و بر اساس داستان‌های بومی تولید شود که مورد تایید انجمن هنرهای نمایشی استان فارس و کشور باشد، شامل این حمایت خواهد شد.




نظرات کاربران