در حال بارگذاری ...

نشست‌های هفتگی هنرمندان تئاتر در شیراز برگزار شد

در ادامه سلسله نشست های تخصصی انجمن های نمایشنامه نویسان ، کارگردانان و بازیگران تئاتر ، سومین نشست این انجمن ها با حضور هنرمندان این رشته ها برگزار شد.

به گزارش تئاتر فارس در ادامه برگزاری برنامه هفتگی نشست های تخصصی تئاتر، این هفته انجمن کارگردانان ضمن بررسی مشکلات گوناگون در راه تولید تئاتر و مسائلی از قبیل عدم پرداخت بودجه اجراهای عمومی طی چند سال اخیر پرداخت.

در این جلسه کارگردانان تئاتر ضمن اعلام پیگیری های مختلف صورت در این زمینه که از طریق اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس و همچنین از طریق مرکز هنرهای نمایشی ، انجمن نمایش کشور و... به بحث پیرامون این مسائل و مقایسه شرایط اجرای تئاتر در شیراز با سایر نقاط کشور پرداختند.

در همین رابطه خاطر نشان می شود با توجه به اینکه انجمن هنرهای نمایشی فعال طی چند سال اخیر در شیراز بصورت استانی و بدون در نظر گرفتن شرایط و آیین نامه مصوب انجمن هنرهای نمایشی کشور که همانا برگزاری انتخابات بصورت تخصصی با حضور هیات مدیره های گروه های مصوب نمایشی بود اداره میشد.

همین امر باعث شد تا بخشی از کمک ها و حمایت های صورت گرفته از سایر استانها در خصوص فارس به دست فراموشی سپرده شود و متاسفانه پس از برگزاری انتخابات مجدد با حضور نمایندگان انجمن هنرهای نمایشی کشور هم همچنان از کمک و حمایت در این خصوص خبری نیست.

در ادامه جلسه کارگردانان حسین قهرمانی از هنرمندان تئاتر و مدیر عامل خانه تئاتر شیراز مبحث آموزشی تهیه کنندگی تئاتر را به عنوان بحث تخصصی مطرح و مطالبی در این خصوص بصورت آموزشی گفته شد.

در پایان مقرر شد انجمن کارگردانان تئاتر موارد و مشکلات را بصورت درخواست مکتوب به اداره کل و انجمن هنرهای نمایشی فارس جهت پیگیری جدی ارسال نمایند.

انجمن بازیگران تئاتر این هفته میزبان رحیم هودی پیشکسوت ارزنده تئاتر فارس در تماشاخانه استاد لایق بود.

در این نشست پس از معرفی کتاب بازیگری و صحبت در این خصوص توسط هادی مقدم ، الهام کشاورز مواردی را در مورد بیان بازیگر و چگونگی پرورش صدا مطرح کرد.

و سیاوش صفری نژاد نیز تمریناتی در مورد پرورش بدن را اجرا کرد. در خاتمه چند اتود نمایشی توسط انجمن بازیگران با حضور اعضا پایان بخش این جلسه بود.

همچنین جهت استفاده هرچه بهتر گروه های نمایشی از فعالیت این انجمن ها مقرر شد از آبان ماه جاری جلسات انجمن بازیگران از ساعت 15 تا 17 و انجمن کارگردانان از ساعت 17 تا 19 در تماشاخانه استاد هودی برگزار گردد.

انجمن نمایشنامه نویسان جلسه خود را در تماشاخانه استاد سپاسدار همانند دیگر جلسات برگزار کردند و مبحث آموزشی پرورش ایده و شناخت عناصر نمایشنامه نویسی، نقش راوی در نمایشنامه ، اعتماد به نفس نوشتن و... از جمله موراد آموزشی این هفته بود.

همچنین اعضا حاضر ایده ها و مطالب نوشته شده خود را در این جلسه قرائت و به نقد و بررسی گذاشتند.

 

جلسات انجمن های تخصصی هنرمندان تئاتر شنبه هر هفته برگزار می‌شود.




مطالب مرتبط

نخستین گام بیست‌و‌هشتمین جشنواره‌ منطقه‌ای، محکم برداشته شد

نشاط اجتماعی و مشارکت مردمی در جشنواره‌ تئاتر پارس
نخستین گام بیست‌و‌هشتمین جشنواره‌ منطقه‌ای، محکم برداشته شد

نشاط اجتماعی و مشارکت مردمی در جشنواره‌ تئاتر پارس

جشنواره تئاتر منطقه‌ای پارس، پس از چهار روز ایجاد شور و نشاط فرهنگی و اجتماعی در شیراز و مشارکت حداکثری مردم در دو بخش صحنه‌ای و خیابانی، امشب برگزیدگان خود را خواهد شناخت.

|

نظرات کاربران