در حال بارگذاری ...

نشست‌های تخصصی کانون‌های انجمن نمایش شیراز برگزار شد

نشست های تخصصی شنبه های انجمن نمایش فارس در سه بخش انجمن کارگردانان ، انجمن نمایشنامه نویسان و انجمن بازیگران برگزار شد.

دومین نشست تخصصی کانون های کارگردانان ، بازیگران و نمایشنامه نویسان در شیراز برگزار شد.

پس از برگزاری نخستین جلسه هم اندیشی فعالیت کانون های زیر مجموعه انجمن هنرهای نمایشی و تعطیلی اجراهای نمایشی شیراز در روزهای شنبه  دومین جلسه کانون های تخصصی تئاتر شیراز  با حضور جمعی از هنرمندان  برگزار شد.

 

انجمن بازیگران :

تالار استاد لایق میزبان بازیگران تئاتر برای نشست هفتگی خود بود که در این جلسه سیاوش صفری نژاد به تمرین بدن و آموزش ساختار بدن و شناخت آناتومی بدن پرداخت.

در بخش معرفی کتاب هادی مقدم به معرفی کتاب شش درس نخست بازیگری نوشته ریچارد بولسلاوسکی پرداخت و توضیحات کاملی پیرامون بیوگرافی نویسنده و خلاصه ای مطالب کتاب ارائه کرد

شش درس نخست بازیگری

نوشته  ریچارد بولسلاوسکی و مترجم: حسن ملکی  است که مطالبی همچون :

تمرکز ، حافظه احساسی ، بازی دراماتیک،شخصیت پردازی، مشاهده و ریتم در ان مطرح شده است

این کتاب تاکنون چهل و چند بار در آمریکا چاپ شده است و از مشهورترین و جذاب ترین کتاب های نظری و آموزشی تئاتر در دنیا به شمار می رود.

در ادامه و در بخش خاطرات صحنه سهیلا مستفیضی خاطره بازی در نمایشی از استاد شهسواری را نقل کرد.

و در پایان و در بخش بداهه پردازی حضار در یک اتود جمعی به بازی مقابل هم پرداختند.

 

انجمن نمایشنامه نویسان :

دومین جلسه نمایشنامه نویسان که در تماشاخانه استاد سپاسدار برگزار شد مواردی همچون نگاه اجمالی به رویکردهای اجتماعی و روانشناسی و همچنین بررسی مختصری از وضعیتهای نمایشی و ویژگیهای آنان مطرح و اعضا کانون طرح های خود د راین زمینه را پس از خواندن در جلسه به بحث و بررسی گذاشتند  و در پایان مقرر شد  همین طرحهای موجود را ادامه و در قالب  نمایشنامه به اتمام رسانند تا چند جلسه آینده و هر هفته در این خصوص گفتگو شود.

 

انجمن کارگردانان :

دومین نشست کانون کارگردانان تئاتر از سوی انجمن هنرهای نمایشی در تالار استاد هودی برگزار شد.

در این نشست پس از بحث و تبادل نظر پیرامون موارد مطرح شده از سوی حاصرین در جلسه

مواردی از قبیل بحث بودجه های اجراهای عمومی که طی چهار سال گذشته به گروه ها پرداخت نشده است ، عدم وجود یک قرارداد انضباطی و با ضمانت اجرایی برای اجرای تئاتر ، عدم تعهد برخی از بازیگران و عوامل اجرایی پیش از اجرای نمایش ها و... مطرح و نظرات مختلفی در این خصوص مطرح شد.

در خاتمه مقرر شد مدیر هر جلسه در ابتدای هر جلسه مشخص شود و توسط حاضران امیر صادقی به عنوان مسئول پیگیری و نوید جعفری به عنوان منشی و روابط عمومی کانون انتخاب شدند.

دستور جلسه بعدی با نظر حاضران بحث و تبادل نطر و پیگیری مطالبات گروه های نمایشی در خصوص مشکلات مختلف از جمله بودجه اجراهای عمومی معین شد.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران