در حال بارگذاری ...

نخستین جلسه انجمن کارگردانان و نمایشنامه نویسان فارس برگزار شد

جلسه نخست انجمن های کارگردانان تئاتر شیراز در تماشاخانه استاد هودی و انجمن نمایشنامه نویسان در تماشاخانه استاد سپاسدار برگزار شد.

به گزارش تئاتر فارس، جلسه اول کانون کارگردانان شیراز 14 مهرماه با حضور جمعی از کارگردانان در سالن استاد هودی شروع به کار کرد.
در آغاز جلسه رئیس انجمن نمایش استان فارس هدف ازتشکیل این کانون را تبادل تجربیات بین کارگردانان در گردهمایی هفتگی آنان برشمرد و خواستار تداوم و بررسی مشکلات و راهکارهای کاربردی در حوزه نمایش شد و اظهار امیدواری کرد که باقوت گرفتن این تشکل بتوانیم تاثیرآن را بر کیفیت کارهای نمایشی استان ببینیم.
در ادامه محمدهاشم زاده، امیربهبودنیا و اصغرزیبایی نژاد هر کدام به بیان نکاتی درمورد مشکلات نمایش های استان از قبیل: جذب مخاطب، تخصصی شدن شاخه های تولید در تئاتر، عدم برند سازی در تئاتر فارس به بحث و تبادل نظر پرداختند.
در پایان قرار شد این جلسات به صورت هفتگی برگزار گردد و به بررسی کارشناسانه و تخصصی مشکلات در حوزه کارگردانی و تولید تئاتر و رسیدن به راه حل های مناسب در جهت پیشبرد تئاتر بپردازد. و در هر جلسه سه تن از کارگردانان مباحث پژوهشی و تجربی خود را در اختیار دیگر عزیزان قرار دهند.

پیش از این جلسه در تماشاخانه استاد سپاسدار اولین جلسه انجمن نمایشنامه نویسان  با حضور استاد رزاقی و جمعی از نویسندگان و علاقمندان به تئاتر نویسی در سالن استاد سپاسدار برگزار شد. 
 رئیس انجمن هنرهای نمایشی ضمن خوش آمد و اظهار خرسندی از برپایی مجدد این انجمن و یاد خاطرات سالهای پیشین آن، ابراز امیدواری کرد که تشکیل مجدد این انجمن موجب شکوفایی تئاتر فارس به ویژه در حوزه نمایشنامه نویسی گردد.
در ادامه استاد علی نقی رزاقی با طرح پرسش "چگونه بنویسیم؟" به بحث پیرامون ساده ترین مرحله شروع یک نوشته پرداخت.
در ادامه و در پاسخ به این پرسش حضار به بحث پیرامون شیوه های نگارش خود پرداختند و دو رویکرد کلی رسیدن به متن از منظر شخصیت و موقعیت مورد ارزیابی قرار گرفت.
در ادامه حضار پیرامون علل ماندگاری آثار شکسپیر  به بحث پرداختند.
در پایان برای هفته آینده مقرر گردید نمایشنامه یکی از اعضاء خوانده شود و مورد نقد و بررسی قرار گیرد.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران