در حال بارگذاری ...

برگزاری کارگاه نمایشنامه نویسی از ایده تا متن در لامرد

کارگاه فصلی نمایشنامه نویسی از ایده تا متن با حضور نویسندگان و اهالی هنر نمایش با همکاری انجمن هنرهای نمایشی در شهر لامرد برگزار شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص نحوه برگزاری و اهداف این کارگاه آموزشی، گفت: مدت ها بود در تدارک چنین کارگاه آموزشی بودیم تا بتوانیم با حضور علاقمندان و فعالان حوزه ادبیات نمایشی و با اتود و تفسیر و تحلیل متن نمایشی را تولید و برای اجرا آماده نمائیم.

جواد صادقی استفاده از ظرفیت های هنری شهرستان را لازمه اجرایی دانست و افزود: با دعوت از هنرمندان مجرب حوزه نمایش ایده ای را محور کار قرار داده و آنرا در بوته تحلیل، پرورش و سپس با اتود و تمرین توانستیم بعد از چند ماه  یک متن نمایش را آماده و نخستین جلسه دور خوانی را آغاز نمائیم.

وی به عنوان نویسنده آموزش را سرلوحه آثار هنری معرفی و اضافه کرد: شهرستان لامرد از نویسندگان و اساتید بزرگی در حوزه ادبیات نمایشی در کشور بهره مند است؛ اساتیدی  چون میلاد اکبرنژاد که برای تمامی هنرمندان  حوزه نمایشی کشور مطرح می باشد و هنرمندانی چون جواد صفایی که مجموعه نمایشنامه یشان چاپ و در مرداد ماه سال جاری رونمایی خواهد شد.

در حاشیه کارگاه نمایشنامه نویسی از ایده تا متن، متن اقتباسی به نویسندگی جواد صادقی مورد خوانش قرار گرفت و خوانش گران پس از قرائت متن به تحلیل ساختار، فرم و محتوای نمایشنامه پرداختند.




نظرات کاربران