در حال بارگذاری ...

«گور به گور» در شیراز به صحنه رفت

نمایش «گور به گور» به نویسندگی و کارگردانی اسماعیل سلیمانیان به روی صحنه رفت

به گزارش تئاتر فارس، اسماعیل سلیمانیان نویسنده و کارگردان نمایش «گور به گور» با اشاره به اینکه اثر یاد شده درقالب تئاتر با موضوع واقعی و تعداد ٩ بازیگر درحال اجرا می باشد؛ درباره نمایش گفت: سهراب پس از سه سال بازگشته تا تهمینه را با خود ببرد اما در شب آخر پیش از سفر، سهراب مجبور می شود تنها برود و تهمینه تنها می‌ماند...

وی در خصوص « گور به گور» عنوان کرد که سعی داشته است جهان نمایشش در مرز واقعیت و رویا حرکت کند. آدمایی آشنا در موقعیت هایی آشنا. همانگونه که انسان بیشترین دقایق عمرش را در حال صحبت و واگویه با خویش است، شخصیت های نمایش او نیز در تمام لحظات در حال صحبت با خویش هستند . گاه این واگویه ها در خلوت و گاه در جلوت.

او معتقد است که انسان ها حتی در مواقعی که در حال معاشرت و گفتگو با دیگری هستند باز هم بدلیل ناتوانایی در برقراری ارتباط و نیافتن زبان و فهم مشترک از یکدیگر، علی رغم تظاهر به دیالوگ، باز هم در حال تک گویی هستند.آدم هایی که روز و شب، خود را ناخواسته در میدان مسابقه ای می بینند که نه درکی از آن دارند و نه شوقی برای پیروزی، بلکه آن ها فقط در تلاشند که از افراد پیرامون خود جلوتر باشند ولو به هر طریق و وسیله صواب و ناصوابی.انسان هایی طلبکار، خود بین و منفعت طلب که تنها راه ادامه بقایش را در بالارفتن و زیر پا گذاشتن دیگری می بینند .

سلیمانیان ادامه داد: این نمایش با ایفای نقش محمد فروزان، مسلم زرگری، محسن مریدی، محمد صادق علی پور، محمد حقیقی پور، رضا رفیعی نسب و مهدی رعیت پیشه و خانم ها سارا ظریف صنایعی و ندا منفرد تازه ترین اثر از گروه هنری مکعب است که از 29 فروردین تا 10 اردیبهشت 97 هرشب ساعت ١٩ اجرا می شود.

«گور به گور» از گروه هنری مکعب به سرپرستی فرزاد بی‌طرف، دستیارکارگردان میکاییل عوض زاده، مهدی رعیت پیشه، منشی صحنه فاطمه خاقانی، مدیر صحنه وسالن عرفان شمس، طراح صحنه اسماعیل سلیمانیان، طراح نور اسماعیل سلیمانیان، فرزاد بیطرف، طراح پوستر و بروشور مژگان خلیلی، صحنه سازان رضا موسوی، شایان غلامی، امیرحسین حافظ، حامد رئیسی، الن غیاثی؛ اجرای نور میکاییل عوض زاده؛ اجرای موسیقی و فیلم علی فخری، عکاس علی فخری، طراح حرکات فرم الهام رجب زاده و جلوه های بصری نیز سیدحمید و سید محمد زهرایی مقدم است.




نظرات کاربران