در حال بارگذاری ...

پیکر مهرداد ابروان با بدرقه هنرمندان فارس در خانه ابدیش آرام گرفت

پیکر استاد مهرداد ابروان، هنرمند و منتقد تئاتر ایران در میان اندوه هنرمندان و خانواده او از مقابل تالار حافظ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به سوی خانه ابدی تشییع شد؛ مهرداد ابروان یکشنبه صبح در خوابگاه دانشگاه آزاد اسلامی بوشهر بر اثر سکته دار فانی را وداع کرد.

صبح سه شنبه با حضور جمعی از هنرمندان هنرهای نمایشی استان فارس، پیشکسوتان سینما، تئاتر و تلویزیون و سرپرست، معاونین و کارشناسان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس پیکر مرحوم مهرداد ابروان با حضور خانواده این هنرمند از مقابل تالار حافظ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به دارالرحمه شیراز منتقل و خاکسپاری شد.

در این مراسم ابتدا حسین قهرمانی، هنرمند تئاتر شیراز با اشاره به پیشینه مهرداد ابروان، او را هنرمندی متعهد و اندیشمند دانست که سالها برای هنرهای نمایشی کشور تلاش کرد، سپس استاد رحیم هودی، پیشکسوت تئاتر با اندوه فراوان از این هنرمند تازه درگذشته یاد کرد.

همچنین در این مراسم که سید علیرضا موسوی هنرمند تئاتر مجری مراسم بود و با حضور خانواده و وابستگان آن مرحوم برگزار شد، پدر و برادر مهرداد ابروان ضمن سپاسگزاری از حضور هنرمندان و اهالی تئاتر در این مراسم به سخنرانی پرداختند.

این هنرمند متولد ۱۳۴۳ شیراز و دارای مدرک کارشناسی ارشد از دانشگاه تربیت مدرس بود و کارگردانی آثاری چون «شتر خوش باور»، «مرداب نشینان»، «کبودان و اسفندیار» و «اسب» را بر عهده داشت.

ابروان در نمایش های «آن جا، آن سوی کلام» به کارگردانی مجید سرسنگی، «سیزیف و مرگ» به کارگردانی مجید سرسنگی، «یکی بود، یکی نبود» به کارگردانی مجید سرسنگی، «دفینه گندم» به کارگردانی سیدرضا شانه‌ساز شیرازی و مجموعه های تلویزیونی «زیر گنبد کبود» به کارگردانی ایرج طهماسب و هرمز هدایت و «خاکستر و باد» به کارگردانی جهانبخش لک به عنوان بازیگر حضور داشت.




نظرات کاربران