در حال بارگذاری ...
در تماشاخانه استاد هودی شیراز

«روز عزیز مرده» روی صحنه می‌رود

نمایش«روز عزیز مرده» عنوان نمایشی است به نویسندگی محمد چرمشیر و با کارگردانی امیرعلی محمودی که ٥ تا ١٤ اسفند ماه جاری ساعت ١٨:٤٥ با بازی مریم میان دور به اجرا می رود؛ این نمایشی است که قصه بی هویتی انسان های سرگردان را روایت میکند و در واقع در عصر حاضر بی هویتی و بی هدفی آفتی است که برای نجات از ان باید چاره ای اندیشید.

به گزارش تئاتر فارس، این نمایش داستان زنی است که احساس می کند کارهای روزمره خود را انجام می دهد ولی به تدریج به این نتیجه می رسد که او هیچ چیز را بخاطر نمی آورد و فکر می کند دچار فراموشی شده و به دنبال سرنخی برای بازیابی حافظه خود و خاطرات گذشته خودش می گردد اما دریغ که او مرده است.

تک گویی «روز عزیزه مرده» روایت نهان زن امروز و بی هویتی اوست در جامعه پر طمطراق اش؛ داستان بی هویتی نسلی است که هم فراموش شده و هم دچار فراموشی… ما در «روز عزیز مرده» تمام درام داستان را از زبان دختری می بینیم که در بازیابی خاطراتش با او آشنا می شویم و در طی داستان، با او گام بر می داریم.

کارگردان تئاتر «روز عزیز مرده» پیرامون این اثر گفت: در این نمایش که با بازی مریم میان دور به صحنه می رود تلاش شده که هدایت بازیگر در راستای متن و با خلاقیت پیش رود و در واقع فضای غیررئالیستی توام با لحظات ابزورد گونه اش مخاطب را تا پایان نمایش همراه سازد.

امیرعلی محمودی افزود: در رابطه با طراحی صحنه و موسیقی نمایش نیز سورئال و مینی مالیستی بودن آن مشهود است و در واقع فضای تشویش و معلق بودن شخصیت نمایش در طراحی صحنه نیز مد نظر قرار گرفته شده است و با فضایی ساده و به دور از زرق و برق های بی مورد تلاش شده که مخاطب نیز خود را به فضای کار نزدیکتر کند و ارتباط بهتری با کار برقرار کند.

امیر علی محمودی تئاتر را از سال ١٣٧٩ در  اصفهان آغاز کرده است و تا به حال در بیش از ٣٠ اثر به عنوان بازیگر و کارگردان فعالیت نموده که از آن جمله می توان به نمایش های نقل زنان سنگی، واقعه در واقعه، فرجام، بدون خداحافظی، شمع و شیخ، آقای مجنون خانم لیلی، اعترافاتی درباره زنان، مزون و ..... اشاره کرد.

«روز عزیز مرده»کاری از گروه تئاتر «دیگر» است که از تاریخ ٥ الی ١٤ اسفند ماه ساعت ١٨,٤٥ در سالن استاد هودی اجرا می شود.

در تئاتر «روز عزیز مرده»، محمد مهدی گرانی(مدیر صحنه)، زهرا سلیمانی(منشی صحنه)، امیر علی محمودی(طراح صحنه)، مریم میان دور(طراح لباس)، آرمین ایزد پناه(اجرای نور و صدا)، امیر بهبود نیا(طراح پوستر و بروشور)، ادیب حدائق، پگاه پوراسماعیل(عکس) و ساخت دکور توسط کرامت بابایی انجام گرفته است.

 




نظرات کاربران