در حال بارگذاری ...

«تلاش بیهوده عشق» اثری دیگر از استاد علی نقی رزاقی به روی صحنه می رود

شادترین اثر ویلیام شکسپیر به کارگردانی استاد علی نقی رزاقی پیشکسوت تئاتر فارس آماده اجرا شده است، که با نام «تلاش بیهوده عشق» و میزبانی تالار احسان شیراز از سی ام آذر تا پانزده دیماه، ساعت ١٨:٣٠ هر شب روی صحنه می آید.

نمایش«تلاش بیهوده عشق» شادترین اثر ویلیام شکسپیر است که به همین بهانه گپ و گفتی با علی نقی رزاقی زدیم و از وی ابتدا سوال میکنم، که چرا این نمایش؟

راستش من همیشه کارهای بزرگان تئاتر رو مرور می کنم و دوست دارم که هر از چندی به سراغ یکی از آنها بروم و مردم عزیز رو با اون آشنا کنم زیرا معتقدم در زمینه کار بزرگان باید گام گذاشت و کار کرد همانطور که میدانید سالها پیش هم یکی از معروفترین کارهای شکسپیر رو کار کردم که خوشبختانه چند نفری که از دانشگاه شکسپیر برای گردش آمده بودند علاقمند شدند و آمدند و کار را دیدند و بسیار دوست داشتند و حتی یکی از آنها به نام پاملا گندم گفت: من شگفت زده شدم وقتی این کار رو دیدم و از آنچا که تئاتر ایستا نیست و باید هر چه خوب و زیباست متعلق به همه مردم دنیا باشد این بار این نمایش شاد را دست گرفتم و از طرفی هم معتقد بودم که مجموعه بازیگران گروه میتوانند بعد از اجرای هفت رنگ عشق براساس هفت پیکر نظامی و استقبال مردمی از عهده اجرای این نمایش برآیند.

داستان نمایش چیست؟ شکسپیر بیشتر آثار خود را براساس حوادث واقعی و تاریخی و یا داستانهای کهن اروپا نوشته و قالبهای تازه ای به آن داده و داستان این نمایش نیز همین حال و هوا را دارد پادشاه و یاران قدرتمند او تصمیم می گیرند که از تمام لذایذ دنیوی چشم پوشی کنند و اگر طبق تعهد نامه ای که امضاء کرده اند خطا بکنند جریمه های سنگین بپردازند و حتی روزه بگیرند از طرفی دیگر شاهزاده خانمی از فرانسه بعنوان نماینده پدرش به سرزمین ناوار مسافرت می کنند تا پادشاه را امتحان نمایند و از این پس داستان شکلی جذاب بخود می گیرد و نقدی اجماعی را پایه ریزی می کند.

درون مایه طنز این نمایش تا چه حد شما را راضی کرد؟ من فکر می کنم که همواره همه ما در لبه پرتگاهی هستیم که هر آن ممکن است دچاره اشتباه شویم این جای خود دارد ولی تا چه حد می توانیم با منطقی قدرتمند مقابل اشتباهات خود به ایستیم. مهم است در اینجا شخصیتهای نمایش توجیه کننده خطاهای خود هستند و در مقابل نمایندگان کشور فرانسه دچار تردیدهای بسیار میشوند و در نتیجه ...........

از بازیگران و گروه بگوئید: گروه ماهها تمرین کرده اند و من فکر می کنم بازیگران، نمایش را موفق به پیش می برند. مشکل ما محل های تمرین، لباسهای بسیار سنگین که همه را به لطف همین عزیزان توانستیم راه اندازی کنیم .البته خیلی از افراد قدیمی گروه نیز با ما همراه بودند و یاریمان کردند و من در حال حاضر از روند کار راضیم تا تماشاچیان دقیق کارهایم چه نظری داشته بانشد و امیدوارم دو ساعتی را که در تالار هستند همه غمهای خویش را فراموش کنند و به تماشا بنشینند .

و در پایان؟

این نمایش حدوداً دو ساعت و در تالار احسان از سی ام آذر تا پانزده دیماه ساعت ١٨:٣٠ روی صحنه می آید و آرزومندم که عزیزان علاقمند به عرصه نمایش این کار را ببنیند و دوستان خود را نیز به دیدار از این نمایش ترغیب کنند. زیرا همواره تماشاچیان ما دیگر دوستان خود را نیز به دیدن کارهای من آورده اند و علاقه مندان می توانند برای دریافت کارت ورود یا حضوری به تالار احسان مراجعه و یا اینکه به سایت «ایران تیک» سر بزنند.




نظرات کاربران