در حال بارگذاری ...
مقام برتر بازیگری تئاتر لاله های سرخ به شیراز رسید

شیما پورسهم الدین مقام اول بازیگری جشنواره لاله های سرخ را گرفت

«شیما پور سهم الدین» بازیگر شیرازی، توانست در بیست و سومین جشنواره تاتر لاله های سرخ، رتبه اول بازیگری را برای نقش آفرینی در نمایش "کندو" به کارگزدانی مسعود احمدی، کسب کند.

بیست و سومین جشنواره تئاتر لاله های سرخ امسال به صورت سراسری با حضور ٢٠ اثر راه یافته به بخش نهایی در اندیمشک برگزار شد.

مدیرکل هنرهای نمایشی کشور در آئین اختتامیه این جشنواره با بیان اینکه ایران اسلامی از وجود هنرمندان و تلاشگران بی توقع زیادی در عرصه فرهنگ و هنر بهره مند است گفت: برنامه ریزی برای استفاده بهینه از هنر و هنرمندان جامعه یک ضرورت انکار ناپذیر است.  

مهدی شفیعی در ادامه با بیان اینکه باید از ظرفیت هنر برای رساندن پیام حماسه های دوران مختلف جامعه باید استفاده کرد اظهار داشت:حماسه مقاومت مردم اندیمشک در چهارم آذر در دوران دفاع مقدس همواره خواهد درخشید و برای رساندن پیام چنین حماسه هایی، هنر می تواند اثرگذاری چشم گیری داشته باشد. وی گفت: جشنواره لاله های سرخ یادآور خاطرات شیرین برای همه ما و هنرمندان تلاشگر در این عرصه است که امروز به همت هنرمندان و هنردوستان به جایگاه خوبی رسیده است.

در همین باره «شیما پور سهم الدین» می گوید: این پنجمین جایزه بازیگری امسال من هست و مقام اول بازیگری زن از جشنواره ملی بندر عباس، مقام اول از جشنواره استانی فارس،مقام اول از جشنواره ملی لاله های سرخ، مقام دوم از جشنواره ملی موندا تهران، مقام دوم از جشنواره استانی پسامهر را نیز در کارنامه خود دارم.

او افزود: نمایش کندو حکایت زن است؛ حکایت جغرافیایی که درآن زندگی می کند؛ حکایت ذهن مغشوش اوست؛ حکایت مبارزه است .کندو مبارزه ذهنی زنی با جغرافیای تحمیلی در هر نقطه از دنیاست و فرم انتخابی در این نمایش بر پایه مشت زدن به مخاطبش انتخاب شده است، مخاطبی که قرار است با بازیگر نمایش در یک رینگ بایستد و با هر راند که می گذرد خونین و مالین تر از راند قبل بلند شود و ادامه دهد تا جایی که خسته و ناتوان صحنه را ترک کند. کندو مبارزه ای است که از دل باخت بیرون می آید و به دل باخت برمی گردد . 

پور سهم الدین با بیان اینکه تئاتر «کندو» در حوزه اکسپریمنتال یا همان تئاتر تجربه گرا سعی در تجربه های جدید در القاء حس و روایت دارد، عنوان کرد: شیوه طوری است که روایت را مانند پازلی به هم می ریزد تا مخاطب خود دست به کشف و شهود بزند و چیدمان قصه را با ذهنیت خود کنار هم قرار بدهد. این نمایش شیوه ای تجربی و اکسپریمنتالی دارد به گونه ایی که انگار مخاطب هم می تواند تئاتر ببیند و هم ویدیو آرت و این نمایش تک بازیگر است و ما فقط یکی از بازیگران را بر صحنه می بینیم و بازیگر مرد را در فیلم و به صورت ویدیو آرت دیده می شود.

تئاتر « کندو » به نویسندگی و کارگردانی مسعود احمدی است. دیگر عوامل آن که با بازی شیما پورسهم الدین و حضور داریوش ثمر همراه است، شامل؛ سرپرست گروه امین پرس، دستیار کارگردان مهرداد سهامی، طراح صحنه و نور مسعود احمدی، اجرا نور مهرداد سهامی، منشی صحنه زهرا رنجبر، ساخت ویدیو انتخاب موسیقی شیما پورسهم الدین، اجرا موسیقی و افکت علی اصغر نوروزی امیری و اجرا ویدیو احسان پارسا، است.




نظرات کاربران