در حال بارگذاری ...
انتخابات خانه تئاتر شیراز برگزار شد

تئاتر شیراز صاحب خانه شد

هیئت مدیره خانه تئاتر شیراز مشخص شد؛ معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس گفت: تکثرگرایی و چند حزبی را در انجمن ها و گروه های هنری حمایت می کنیم.

به گزارش تئاتر فارس، مهدی رنجبر یکشنبه شب در انتخابات هیئت مدیره خانه تئاتر شیراز گفت: با مرکز هنرهای نمایشی به تعامل رسیده ایم و به زودی شاهد برگزاری انتخابات بین ۷۰ گروه ثبت شده استان هستیم.

وی افزود: خانه تئاتر مورد حمایت کامل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس است و همانند انجمن ها در این اداره کل صاحب کرسی می شود.

حال تئاتر شیراز خوب است

رنجبر در این مراسم اعلام کرد: حال تئاتر شیراز خوب است و با زیرساختی که آماده شده گروه ها ی نمایش  می توانند بهره برداری خوبی را از این وضعیت داشته باشند.

معاون هنری فرهنگ و ارشاد فارس در ادامه از اعطا حکم دبیر اجرایی جشنواره ملی هنرهای نمایشی آیات به منتخب اعضای هیئت مدیره خانه تئاتر خبر داد و افزود: تکثرگرایی و چند حزبی را  در انجمن ها و گروه های هنری حمایت می کنیم.

رنجبر در عین حال افزود: به دنبال کوچک کردن و کاهش نقش مدیریت اجرایی و برنامه ریزی توسط اداره فرهنگ و ارشاد هستیم و هدفمان واگذاری مدیریت و اجرای فعالیت های هنری به  انجمن های هنری، موسسات و بخش های خصوصی است.

وی با تاکید بر اینکه فرهنگ و ارشاد اسلامی می بایست حمایت ، نظارت و ارزیابی را انجام دهد، گفت: چراکه در انجمن ها و موسسات نیروهای تخصصی بیشتری حضور دارند.

معاون هنری فرهنگ و ارشاد فارس اعلام کرد: سالن ها و تماشاخانه های تحت اختیار اداره کل هیچ وجهی را از گروه های نمایشی دریافت نمی کنند.

در ادامه علی ثابت عضو هیات موسس خانه تئاتر گزارشی در خصوص روند تایید آیین نامه و اساسنامه و همچنین انتخاب اعضای پیوسته و... ارائه کرد.

وی در ادامه افزود: هیات موسس خانه تئاتر شیراز پس از جلسات متعدد آیین نامه این خانه را بر اساس اساسنامه خانه تئاتر کشور تنظیم و و پس از نظرخواهی های بسیار تایید کند و از هنرمندان با سابقه تئاتر شیراز در گرایش های مختلف دعوت کند تا نخستین دوره انتخابات برگزار گردد.

خانه تئاتر در بهبود بخش مدیریت و برنامه ریزی سهم بسزایی داشته است

اصغر همت، مدیرعامل خانه تئاتر ایران که به همراه بازرس خانه تئاتر مهمان ویژه این مراسم بود با قدردانی از حضور هنرمندان تئاتر شیراز برای تشکیل خانه صنفی گفت: راه اندازی خانه تئاتر بصورت تشکلی مستقل و صنفی می تواند روند روبه رشدی برای فعالیت هنرمندان ایجاد کند و مسلما خانه تئاتر در بهبود بخش مدیریت و برنامه ریزی تئاتر سهم بسزایی داشته است.

وی در ادامه افزود: شیراز سابقه ای طولانی و ارزشمند در تئاتر داشته است اما متاسفانه به آن بی مهری های بسیاری در طول سالها شده است، در حالی که نباید فراموش کرد تئاتر می تواند تاثیری شگرف در توسعه اقتصادی و اجتماعی داشته باشد.

مدیرعامل خانه تئاتر کشور در ادامه عنوان کرد: بسیاری از فعالیت ها و یا سمت و سو دادن ها از طریق انجمن های مختلف نتوانسته است تاثیری مستمر بر بهبود وضعیت هنرمندان و تئاتر بگذارد و متاسفانه در مواردی باعث گلایه مندی هنرمندان نیز گردیده است

اصغر همت در خاتمه با گلایه از بی مهری های صورت گرفته و نگاه های سلیقه ای نسبت به هنر ، اظهار امیدواری کرد که تشکل های صنفی همانند خانه تئاتر فضایی پویا و رو به رشد را برای هنرمندان و تولیدات هنری ایجاد کنند.

پس از پایان صحبت های اصغر همت که با تشویق هنرمندان تئاتر همراه بود، با توجه به مطالعه آیین نامه و تایید مجمع عمومی هیات رییسه انتخابات از بین مجمع عمومی انتخاب شد که علیرضا ضیائیان و حبیب بختیاری از هنرمندان پیشکسوت به عنوان مدیر و ناظر و نادیا امیری به عنوان منشی جلسه انتخاب شدند.

نخستین انتخابات خانه تئاتر شیراز با حضور ۷۰ نفر

نخستین انتخابات خانه تئاتر شیراز با حضور ۷۰ نفر از اعضای پیوسته برگزار و نتایج انتخاب هیات مدیره و بازرس پس از شمارش آرا با حضور بازرس خانه تئاتر کشور اعلام شد که رحیم هودی، احمد سپاسدار، نوید جعفری، افشین محمودی، حسین قهرمانی ، مریم شکری ، مهران مقدر به عنوان اعضای هیات مدیره، حسن فلاح زاده، محمد حسین یزدیان و رامین شه منش به عنوان اعضای علی البدل از سوی اعضای مجمع عمومی و علی ثابت به عنوان بازرس و ابوالفضل فرهادی به عنوان بازرس علی البدل انتخاب شدند.

انتخابات نخستین دوره خانه تئاتر شیراز عصر یکشنبه ۵ آذر در مجموعه تئاتر شهر شیراز تماشاخانه ابوریحان با حضور هنرمندان تئاتر، اصغر همت مدیر عامل خانه تئاتر ایران، محمود پاک نیت پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون برگزار شد و هیات مدیره خانه تئاتر با رای هنرمندان انتخاب شد.




نظرات کاربران