در حال بارگذاری ...
تقدیر از پیشکسوتان تعزیه در شیراز

تکریم از پیشکسوتان تعزیه در نمایش تعزیه «ظهر روز دهم»

تماشاخانه استاد هودی در یک شب مانده به آخرین اجرای «ظهر روز دهم» که به نویسندگی و کارگردانی عباس چهل تنان است، میزبان حضور پیشکسوتان تعزیه استان شد و با حضور جمع از استادان و هنرمندان تئاتر،از شش پیشکسوت و دو جوان تعزیه فارس نیز تکریم کرد.

به گزارش تئاتر فارس، گروه تئاتر پویا تازه ترین نمایش خود را با نام «ظهر روز دهم» در تماشاخانه استاد هودی به اجرا گذاشت و در یک شب مانده به آخرین نوبت این نمایش، با حضور بهاره شفیعی رئیس گروه امور هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و استادانی چون رحیم هودی و احمد سپاسدار و جمعی از هنرمندان تئانر از پیشکسوتان تعزیه استان فارس تکریم کرد.

گروه تئاتر پویا از علیرضا حید پور فرد، احمد حضرتی، صمد فهندژ سعدی، باقر منصوری، ابراهیم ارغمی، غلامعلی رحمان ستایش، هنرمندان پیشکسوت تعزیه فارس و حسن صفایی فرد مداح و پرده خوان و جواد حیدر پور فرد تعزیه گردان نیز تجلیل کرد.

تئاتر پویا یکی از قدیمی ترین و فعال ترین گروه های نمایشی کشور است که از سال ١٣٦٦ فعالیت خود را در زمینه نمایش های کودک و نوجوان و پس از آن با سایر گونه های نمایشی ادامه داده و از سال ١٣٩٠ تا کنون یکی از فعالترین گروه های نمایشی است که اکثر نمایش های به اجرا رفته توسط این گروه جزء پرمخاطب ترین نمایش های چند سال اخیر بوده است.

نمایش «ظهر روز دهم» به نویسندگی و کارگردانی عباس چهل تنان با حضور بازیگران جوان گروه تئاتر پویا با نگاهی به حادثه کربلا و قیام امام حسین(ع) روایت بازماندگان کربلا است و در این مسیر روایت قیام و شهادت ایشان را از زبان زمین و آب و خنجر و نیزه بازنمایی می‌کنند. در این نمایش بازیگران مختلف از نسل های مختلف تئاتر و اعضا گروه تئاتر پویا در کنار بازیگران جوانی که سالها قبل در سایر تعزیه های این کارگردان حضور داشتند به ایفای نقش پرداخته اند.

نمایش «ظهر روز دهم» از ١٤ آبان ماه هرشب تا ٢٨ آبان در تماشاخانه استاد هودی به رسم هر ساله گروه تئاتر پویا، رایگان میزبان علاقه مندان و مخاطبان بود.




نظرات کاربران