در حال بارگذاری ...

انتشار فراخوان بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان فارس ١٣٩٧

فراخوان بیست و نهمین جشنواره تئاتر استانی فارس ١٣٩٧ منتشر شد

به گزارش تئاتر فارس، انجمن هنرهای نمایشی استان فارس در نظر دارد جهت  ساماندهی تولیدات اجرای عموم و در راستای افزایش و ارتقاء سطح تولیدات و ایجاد شیوه انتخاب آثار جشنواره تئاتر استانی ١٣٩٧، فراخوان  اجراهای عموم آثار نمایشی را اعلام نماید.

محور های  مورد تاکید:

- بهره گیری از مفاهیم و جلوه های تاریخ، فرهنگ و ادبیات غنی ایران

- توجه به تئاتر ایرانی در جهت توسعه فرهنگ ملی

- توجه به فرهنگ عامه و ارزش های  بومی و آداب و رسوم نقاط مختلف استان

- نگاه کاوشگرانه به جامعه و اندیشه ورزی در مسائل اجتماعی  از طریق  هنر تئاتر

- توجه به موضوعات  پیشگیری از آسیبهای اجتماعی

- نفی خشونت، تروریسم و جنگ طلبی و تلاش جهت ایجاد صلح جهانی

- تمرکز هنرمندانه و اندیشه گر بر شعار سال ١٣٩٦

 شرایط عمومی

١)در تولیدات ایجاد  شده، آثار ایرانی (  مبتنی بر نمایشنامه ایرانی) می توانند در جشنواره استانی سال ١٣٩٧ در بخش رقابتی شرکت نمایند و آثار غیر ایرانی  (مبتنی بر نمایشنامه های خارجی) امکان اعلام حضور در بخش های دیگر جشنواره را خواهند داشت.

٢) متون اقتباسی (آداپته ایرانی شده) می توانند با ذکر دقیق مشخصات صاحب اصلی اثر درخواست حضور در جشنواره را ارائه دهند.

٣) ارائه و تحویل مجوز کتبی نویسنده برای اجرای عمومی و شرکت در جشنواره تئاتر استانی سال ٩٧ از سوی  کارگردان و گروه متقاضی در زمان مقرر که در فراخوان جشنواره اعلام می گردد الزامی است.

بدیهی است  که نمایشنامه های فاقد مجوز نویسنده مورد داوری قرار نخواهند گرفت.

شرایط انتخاب آثار:

- کارگردانان متقاضی شرکت در جشنواره استانی ١٣٩٧ میبایست در حدفاصل مهرماه ١٣٩٦ لغایت اول مرداد ماه ١٣٩٧ اثر خود را حداقل در ٧نوبت ( به مدت ٧ شب) به اجرای عموم رسانده باشند و در تاریخ مقرر که در فراخوان جشنواره  اعلام می شود  سه نسخه  از  فیلم اثر خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال  نمایند. بدیهی است که به تقاضاهای پس از تاریخ  اعلام شده ترتیب  اثر داده نخواهد شد.

 - بازبینی آثار در دو مرحله و به صورت بازبینی فیلم و در مرحله نهایی به صورت بازبینی حضوری در مرداد ماه ١٣٩٧ انجام میگردد.

- کلیه گروه هایی که اجرای عموم آنها انجام  میشود ملزم به ارائه گزارش کامل اجرا شامل خلاصه نمایشنامه، نقد اثر مشخصات اعضای گروه و ارسال  عکس های نمایش به انجمن نمایش جهت انعکاس در پورتال  ایران تئاتر هستند.

پذیرش تولیدات متونی که بارها در جشنواره‌ها و اجراهای عموم در سطح کشور مشاهده گردیده اند تنها با شرط ارائه شیوه و طرح اجرایی بدیع و خاص بلامانع است.

- مواردی که در شیوه نامه جشنواره سال ١٣٩٧ از طرف اداره کل هنرهای نمایشی ارسال میگردد ملاک و معیار فراخوان جشنواره استانی است و در موضوعات پیش بینی نشده، همه هنرمندان ملزم به رعایت آن موارد هستند. 

- با توجه به حذف مرحله بازخوانی متون از جشنواره استانی، کلیه اعضای شورای ارزیابی و انتخاب آثار  اجرای عموم شیراز و شهرستان ها ملزم به رعایت دقت در بازخوانی نمایشنامه ها  و ارائه راهکارهای  ارتقاء و افزایش کیفیت متون میباشند.

 در پایان انجمن نمایش استان فارس ضمن آرزوی موفقیت برای کلیه گروه های نمایشی استان ، تقاضا دارد که آثار اجرای عموم برمبنای کیفیت و ارتباط موثر با مخاطبان تولید گردند و ادارات محترم ارشاد و انجمن نمایش شهرستان ها تعامل موثری با هنرمندان داشته باشند.

انجمن هنرهای نمایشی استان فارس فایل پی دی اف فراخوان در کانال : @honarshiraz٢٤




نظرات کاربران